Nedsat pris! Implementering: fra viden til praksis på børne- og ungeområdet Forstør

Implementering: fra viden til praksis på børne- og ungeområdet (Bog, Hæftet)

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 293
Dato for udgivelse: 20-5-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Oversætter: Kapitel 2 er oversat fra svensk af Lone Østerlind
Illustrator: Jesper Klahr
Redaktion: Bianca Albers, Helle Høgh, Hans Månsson
Medforfattere: Bianca Albers, Hans Månsson, Helle Høgh
ISBN-13: 9788771580976
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Henriette Mørk
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

260,15 kr

-13%

Vejl. pris: 299,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Hvad er implementering?  Hvilke instrumenter og metoder virker bedst, når man skal implementere ny viden? Og hvordan kan man arbejde systematisk med implementering, så man får omsat ny viden til en forbedret pædagogisk praksis, familiebehandling, undervisning eller forebyggelse?  
Med udgangspunkt i børne- og ungeområdet søger denne bog at besvare disse og andre spørgsmål. De stærkt stigende krav om innovations- og forandringsprocesser har skabt fokus på implementering - forstået som omsætning af viden til praksis - som et selvstændigt vidensfelt. Implementering - fra viden til praksis på børne- og ungeområdet er skrevet til fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer og her planlægger og gennemfører innovations- og forandringsprocesser. 
Bogen er desuden oplagt at bruge i forbindelse med uddannelse af pædagoger, lærere, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere samt administratorer, konsulenter og ledere.
Implementering består af følgende kapitler:
1. Indledning ved redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
2. Implementeringsforskning - en introduktion af Per Nilsen (oversat fra svensk af Lone Østerlind
3. Implementeringskoncepter og -modeller af Bianca Albers & Allison Metz
4. Fra viden til praksis via implementeringsnetværk - Gennembrudsmetoden som ramme for kvalitetsudvikling, implementering og opskalering af Helle Høgh
5. Implementering i praksis af Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
6. Styrket implementering gennem indsatsteori? Forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel af Morten F. Greve
7. Implementeringen begynder ved valget af indsatser - en præsentation af heksagonmodellen af Birgitte Rønnøw
8. Implementering af PALS - Forandringsglæde og modstandskraft øger succesraten for implementering af Gøye Thorn Svendsen
9. At lede implementeringen af evidensbaseret praksis af Bianca Albers
10. Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune af Marie Hultberg
11. Sundhedsfremme og sundhedsundervisnings i folkeskolen - fra politik til praksis af Lone Nordin
12. Skolen - mellem forandring og forankring af Peter Wick
13. Ledelse og forandringer i folkeskolen af Torsten Conrad
14. Børns mentale sundhed - implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker af Katrine Finke & Lisbeth Holm Olsen
15. Casebaseret audit - en metode til at skabe bæredygtig implementering på tværs af sektorer af Helle Høgh
16. Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet af Hans Månsson
17. Implementering i fremtiden af redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson.  

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Implementering: fra viden til praksis på børne- og ungeområdet

Implementering: fra viden til praksis på børne- og ungeområdet