Inkluderende fællesskaber: Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave Forstør
Kategorier / sektioner:

Inkluderende fællesskaber: Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Læring i dagtilbud
Sideantal: 166
Dato for udgivelse: 30-1-2014
Udgivelse: 1. udgave, 2014.
Illustrator: Cæcilie Sara Cholewa
Medforfattere: Dorthe Andersen, Katrine Tranum Thomsen
ISBN-13: 9788772819518
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Dorthe Andersen, Katrine Tranum Thomsen
År for denne udgave: 2014
Første udgivelsesår: 2014
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

371,85 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Inkluderende fællesskaber - Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave (inkl. hjemmeside)


Denne bog har fokus på, hvordan pædagogers forudsætninger for at skabe inkluderende læringsmiljøer kan styrkes på baggrund af videndeling, refleksion og praksisnær læring. Der er fokus på både den enkelte pædagogs kompetencer og den samlede institutions kompetenceprofil i forhold til arbejdet med at bevare, udvikle og strukturere fællesskaber på måder, så mange forskellige børn kan være med på mange forskellige måder.


I bogen gives der konkrete bud på både teori, refleksionsspørgsmål og øvelser, som den pædagogiske praksis kan lade sig inspirere af for at kvalificere refleksion og grundlaget for at udvikle inkluderende læringsmiljøer. Den tilbyder rammer for, hvordan det enkelte dagtilbud kan bryde med vanetænkning, afprøve nye tiltag, turde lave fejl og løbende blive klogere.


På bogens hjemmeside er der adgang til en række konkrete arbejdsark og skemaer i relation til bogens indhold. Bogen sætter fokus på læringsfællesskaber, børnefællesskaber, barn-voksen-fællesskaber, voksenfællesskaber, forældrefællesskaber og tværfaglige fællesskaber.


Se indholdsfortegnelse, forord og indledning til bogenLæring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-års-området. Serien ´Læring i dagtilbud´ sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring, hvorved de kan styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.


Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Inkluderende fællesskaber: Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave

Inkluderende fællesskaber: Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave