Inkluderende klasseledelse Forstør
Kategorier / sektioner:

Inkluderende klasseledelse (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Læringsløft
Sideantal: 72
Dato for udgivelse: 10-3-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Medforfattere: Mette Molbæk, Susan Tetler
ISBN-13: 9788772819815
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

305,25 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Den voksende elevmangfoldighed i klasserummet udfordrer lærere til en stadig refleksion over, hvordan de bedst muligt kan understøtte alle elever i deres læringsprocesser. Denne bog ønsker at sætte fokus på lærerens inkluderende klasseledelse for på den måde at åbne for nye og konkrete veje til en mere inkluderende skole.


Bogen tilbyder et teoretisk og forskningsbaseret grundlag for viden om og udvikling af inkluderende klasseledelse samt en dynamisk analyse- og udviklingsramme, der kan bruges både i forhold til egen praksis og til skoleudvikling af ledelsesprocesser på klasserumsniveau. Det er således målet at understøtte og igangsætte kompetenceudvikling i teamet og på skolen, så lærere formår at møde og tackle de udfordringer, en mere mangfoldig elevgruppe betyder for deres ledelse. Dette søger bogen at imødekomme ved at vise og forklare, hvordan tre skoler har arbejdet med at udvikle inkluderende klasseledelse på baggrund af deres lokale projekter i relation til analyse- og udviklingsrammen. Samtidig gives en række helt konkrete og situationsbestemte praksisudsnit til inspiration for det videre arbejde på skolerne.


Bogen henvender sig til lærere og ledere i skolen samt studerende ved lærernes grund- og efter/videreuddannelse.


På bogens hjemmeside kan du finde inspiration til det videre arbejde med inkluderende klasseledelse i praksis.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Inkluderende klasseledelse

Inkluderende klasseledelse