Forstør
Kategorier / sektioner:

Inkluderende specialpædagogik: en grundbog - specialpædagogik i et inkluderende uddannelsesperspektiv (Bog, Paperback)

Af: Kaj Struve

Forlag: Special-pædagogisk forlag
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 312
Dato for udgivelse: 23-4-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
ISBN-13: 9788776077617
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2013
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

3 - 8 hverdage

455,10 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv?
Specialpædagogikken står over for en kæmpe udfordring og en historisk skillevej af uanede dimensioner.  Bekendtgørelsen om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand, som sætter rammerne for den specialpædagogiske praksis til elever med særlige behov, er ændret.
For at kunne løse de opgaver, som er tilknyttet børn og unge med særlige behov, er det nødvendigt at tilføre specialpædagogisk kompetence til almenpædagogikken. Der vil blive et behov for et tættere samarbejde mellem de professionelle i almen- og specialpædagogikken. For at være klædt på til at klare de nye udfordringer er der brug for et kompetenceløft for alle, der arbejder med inklusion. Specialpædagogen skal kunne arbejde med almene, særlige og enestående forhold: Det almene i det specielle og det specielle i det almene.
Specialpædagogikken får en central plads, dels som en forudsætning for den inkluderende pædagogik og dels i relation til de spændende specialpædagogiske udfordringer, som opstår i forbindelse med børn og unge med funktionsnedsættelse. Inkluderende specialpædagogik er pragmatisk set en samfundsmæssig nødvendighed.
Bogen er anvendelig som brugs- og lærebog. Den henvender sig til den specialpædagogiske profession og de professionelle, betydningsfulde voksne, som har ansvaret for børn og unges opdragelse, liv og udvikling. De professionelle kan skabe muligheden for, at barnet eller den unge kan betragte sig selv på en ny måde og kan finde en ny måde at handle i omverdenen på. Måske har hun/han derved skabt en af de situationer, der senere viser sig at gøre en forskel.
Bogen henvender sig til alle, der interesser sig for sammenhængen mellem den teoretiske viden og den praksis, der bliver udført inden for den specialpædagogiske verden. Bogen er relevant for professionshøjskoler, CVU’er og på diplom- og masteruddannelser.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Inkluderende specialpædagogik: en grundbog - specialpædagogik i et inkluderende uddannelsesperspektiv

Inkluderende specialpædagogik: en grundbog - specialpædagogik i et inkluderende uddannelsesperspektiv