Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab
Dette produkt kan findes i disse kategorier og sektioner

Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab (Bog, Paperback, Dansk)

Forfattere: Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard, Tine Wåst og Lisbet Nørgaard

Forlag: Dafolo Forlag
Format: Paperback
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771604054
Udgave: 1. (29-03-2019)
Oplag: 1. (29-03-2019)
Første udgivelsesår: 2019
Serie: Undervisning og læring
Indbinding: Paperback
Sideantal: 158
Originalsprog: Dansk

Levering inden jul: OK

Formater / udgaver

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Turboforløb og intensive læringsforløb som DrengeAkademiet, MOVE og Plan T spreder sig på det pædagogiske landkort med tilbud om et alternativ til og et pusterum fra den folkeskole, som mange elever ikke trives i. For de elever, som befinder sig på kanten af uddannelse, og som er fagligt og socialt udfordret på hjemskolen, kan intensive læringsforløb tilbyde noget andet. Sideløbende med intensiv undervisning i fag lægger forløbene vægt på elementer som styrkebaseret pædagogik, growth mindset og trivselsfremme, så der ikke blot er fokus på læsning og matematik, men så eleven udvikler sig både fagligt, socialt og personligt.


I denne bog formidler folkene tilknyttet forskningsenheden Pædagogik på kanten fra DPU ved Århus Universitet, hvordan de intensive læringsforløb adskiller sig fra folkeskolens undervisning, hvad dette medfører for deltagerne, og hvorfor effekterne ikke kun synes at vare ved. De kommer også med bud på, hvordan hjemskolen kan medvirke til at sikre transfer, så den gode udvikling fra det intensive læringsforløb ikke går i sig selv i den vanlige kontekst, og de peger på, hvordan pædagogikken fra de intensive læringsforløb kan inspirere til en udvikling i folkeskolen.


Bogen henvender sig til lærere, skolepædagoger, skoleledere, ressourcepersoner, pædagogiske konsulenter og alle andre, der har folkeskolen og elever på kanten af uddannelse på sinde. Den er primært skrevet af Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard, Tine Wåst og Lisbet Nørgaard, men også Cathrine Bonderup, Toke Lund-Laursen og Daniel Wilson har bidraget med perspektiver og beskrivelser af de forskellige intensive læringsforløb.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab

Intensiv læring: Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab