Intimideringskommunikation
Dette produkt kan findes i disse kategorier og sektioner

Intimideringskommunikation (Bog, Hæftet, Dansk)

Forlag: Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet Aalborg Universi
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: MÆRKK serien
Sideantal: 334
Dato for udgivelse: 9-10-2008
Udgivelse: 1. udgave, 2008.
Nr. i serien: Bind: nr. 5,
Redaktion: Thomas Borchmann - Bendt Torpegaard Pedersen
Medforfattere: Thomas Borchmann & Bendt Torpegaard Pedersen mfl.
ISBN-13: 9788773079416
Produkt type: Bog
Bidragyder: bidrag Thomas Borchmann & Bendt Torpegaard Pedersen m.fl.
År for denne udgave: 2008
Første udgivelsesår: 2008
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Levering: 3 - 8 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Intimideringskommunikation er kommunikation der sigter mod at frembringe tilslutning eller underkastelse ved stimulering af fornuftssuspenderende følelsesaktiveringer og sårbarhedsfrembringende og kollektiveroderende processer.
Intimideringskommunikation kan foretages i et utal af relationer, men finder sin bedste grobund på steder, hvor der allerede foreligger en magtasymmetri mellem kommunikationsafsender og kommunikationsmodtager. F.eks. på arbejdspladsen.
Intimideringskommunikations hovedstrategi er fremvisning af styrke, såvel som viljen til at bruge den, men magt- og styrkefremvisninger kan foretages på et utal af forskellige måder. Bl.a. ved anvendelse af transparente løgne, fremvisning af den andens manglende modmagtsmulighed og en egen råhed.
I antologien analyseres en række eksempler på intimideringskommunikation, der sigter mod at frembringe de ansattes tilslutning til - eller resignerende accept af - de præstationsmål og adfærdsfordringer, der fremsættes på arbejdspladsen.

Anmeldelser (0)