Forstør
Kategorier / sektioner:

Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser: et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere (Bog, Hæftet)

Af: Linda Kragelund

Forlag: Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspekt
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 28
Dato for udgivelse: 1-1-2007
Udgivelse: 1. udgave, 2007.
ISBN-13: 9788776841829
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Linda Kragelund
År for denne udgave: 2007
Første udgivelsesår: 2007
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Mangler pt.

Levering inden jul: Kan ikke garanteres

25,00 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Udgivet af Forskningsprogrammet Kompetenceudvikling i et livslangt perspektiv, under Learning Lab Denmark, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Psykia­trien, Region Sjælland
I hæftet beskriver forfatteren en kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser i interaktion med psykiatriske patienter. Den er udviklet i forbindelse med hendes ph.d.-projekt Uddannelse til professionsbachelor i sygepleje.
I hæftet forklarer forfatteren, bl.a. via eksempler fra praksis, hvordan sygeplejestuderende og deres kliniske vejledere kan bruge kategoriseringsmodellen som et lærings- og undervisningsredskab i forbindelse med de studerendes kliniske uddannelse i psykiatri. Forfatteren argumenterer for, at anvendelse af modellen kan skabe grundlag for at udnytte de studerendes læremuligheder optimalt og dermed effektivisere uddannelsen.
Kategoriseringsmodellen kan også anvendes i andre uddannelser, hvor interaktion med mennesker er en væsentlig del af professionens arbejde, f.eks. i de grundlæggende social- og sundhedsuddannelser og i pædagoguddannelsen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser: et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere

Kategoriseringsmodel for sygeplejestuderendes læreprocesser: et arbejdsredskab for studerende og deres kliniske vejledere