Kollaborativ professionalisme: Når samarbejde mellem lærere fører til læring for alle (Bog, Pocket, Dansk)

Af: Andy Hargreaves og Michael T. O'Connor

Forlag: Dafolo Forlag
Format: Pocket
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771608335
Udgave: 1. (17-09-2019)
Oplag: 1. (17-09-2019)
Første udgivelsesår: 2019
Serie: Ledelse ligetil
Indbinding: Pocket
Sideantal: 194
Originaltitel: Collaborative professionalism: When teaching together means learning for all
Forord af': Stefan Møller Christiansen
Oversætter: Ida Højelse Svith
Originalsprog: Engelsk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

I denne bog introducerer Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor begrebet 'kollaborativ professionalisme', og hvordan man arbejder med det i praksis. Kollaborativ professionalisme er mere end bare professionelt samarbejde. Det handler ikke kun om at dele erfaringer og reflektere sammen, men også om, hvordan man sammen arbejder hen imod at skabe en professionel praksis, hvor man samarbejder mere professionelt, og som profession arbejder på en mere kollaborativ måde.
Gennem fem konkrete eksempler fra hele verden peger forfatterne på professionelle samarbejder, som har været succesrige og har udviklet sig til kollaborativ professionalisme. Fælles for de involverede skoler og deres arbejde med at opbygge en kollaborativ samarbejdskultur har været nøje planlægning, dyb og til tider krævende dialog, uforbeholden, men konstruktiv feedback og fortsatte kollaborative undersøgelser. Arbejdet med kollaborativ professionalisme gøres tilgængeligt for alle gennem 10 grundlæggende principper, herunder kollektiv effektivitet, kollaborative spørgsmål og samarbejde med elever, og et tilgængeligt overblik over, hvilke praksisser man bør begynde med, og hvad man bør undgå.
Bogen er en konkret hjælp til uddannelsesledere, undervisere og ledere af professionelle læringsfællesskaber, der ønsker at kvalificere det professionelle samarbejde yderligere og tage skridtet videre til kollaborativ professionalisme.

Anmeldelser (0)