Nedsat pris! Kriteriebaseret vurdering Forstør

Kriteriebaseret vurdering (Bog, Hæftet)

Af: Tor Arne Wølner

Forlag: Klim
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Lærerens grundfaglighed
Sideantal: 177
Dato for udgivelse: 17-8-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Oversætter: Rasmus Hastrup
Redaktion: Karen Lise Søndergaard Brandt
ISBN-13: 9788771296464
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Christinna Lykkegaard Nilsson
Illustrationsangivelser: ill.
Originaltitel: Kriteriebasert vurdering
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Norsk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

217,45 kr

-13%

Vejl. pris: 249,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

´Kriteriebaseret vurdering´ viser, hvordan lærere og elever kan samarbejde om elevens læringsmål gennem en effektiv vurderingspraksis med en høj grad af elevinvolvering. Når eleven kender kriterierne for vurderingen, er det nemmere for eleven at vide, hvad han eller hun skal gøre for at komme videre i sin læring. Samtidig er det bogens intention er at skabe en forståelse for vurdering af, for og som læring - som noget, der rækker ud over den enkelte elev og den enkelte lærer.
Bogen introducerer Lesson Study som metode - en form for skoleudvikling og samarbejde om læringsledelse, der bygger på aktionslæring og -forskning i egen undervisning. Lærere planlægger undervisning sammen, drøfter undervisnings- og læringsmål, elevforventninger og rammer for feedback og feedforward.
Bogen indeholder tre hovedkapitler:
1. Problemområder og antagelser
Her diskuteres formålet med vurdering, dens referencepunkter, dokumentation og gyldighed.
2. Vurdering er ikke bare vurdering - dialogens betydning og tre metoder til vurdering
Her fremhæves den vigtige skelnen mellem vurdering for, som og af læring samt dialogens betydning for vurderingsarbejdet.
3. Samarbejde, kollegavejledning og vejen videre
Her præsenteres nye modeller for kvalitetssikring af vurdering gennem samarbejde og vejledning.
Kriteriebaseret evaluering henvender sig til lærere på alle klassetrin og til undervisere og studerende på læreruddannelsens grund- efter og videreuddannelsesniveau.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kriteriebaseret vurdering

Kriteriebaseret vurdering