Nedsat pris! Kritik af den digitale fornuft: i uddannelse Forstør
Kategorier / sektioner:

Kritik af den digitale fornuft: i uddannelse (Bog, Hæftet)

Af: Jesper Balslev

Forlag: Hogrefe Psykologisk Forlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 143
Dato for udgivelse: 6-3-2018
Udgivelse: 1. udgave, 2018.
ISBN-13: 9788771351033
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

156,60 kr

-13%

Vejl. pris: 180,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Mængderabat

Antal Ny stk. pris Du sparer (i forhold til vejl.)
10 154,80 kr Op til 252,00 kr
20 153,00 kr Op til 540,00 kr

Beskrivelse

Kritik af den digitale fornuft i uddannelse handler om digitaliseringen af vores samfund, som den har udfoldet sig i de seneste årtier især inden for uddannelsesområdet. Bogen stiller de enkle, men ofte både usagte og ubesvarede spørgsmål: Lærer man bedre på en iPad end ved en tavle? Kan interaktive medier erstatte den gammeldags underviser? Udvikler man “digitale kompetencer” af at bruge mobiltelefoner og sociale medier meget? Er der nogen målbar læringseffekt af de massive investeringer i digitalisering, vi som samfund har foretaget? Og kunne vi måske opnå samme effekt med andre, velafprøvede og billigere midler?

Jesper Balslev er lektor og underviser ved Københavns Erhvervsakademi samt ph.d.-stipendiat. Emnet for hans ph.d.-afhandling er digitaliseringen af uddannelsessystemet. Han har en fortid som virksomhedsmedejer og selvstændig konsulent inden for online-kommunikation, og han var i mange år selverklæret tech-nørd og digital frontrunner. I de seneste år har han udviklet en vis skepsis over for de vidtløftige, men fortsat uindfriede visioner, som den digitale teknologi-branche langt hen ad vejen er grundlagt på.

I Kritik af den digitale fornuft i uddannelse tegner Jesper Balslev en karakteristik af 30 års tænkning om det digitale. Utallige evalueringsrapporter og politiske oplæg har i løbet af disse år påpeget det store potentiale i digitalisering, men der foreligger meget lidt, om nogen, dokumentation for, at dette potentiale er blevet realiseret. På trods af det fortsætter opfordringerne til yderligere og øget oprustning på det digitale område med stort set ensartet ordlyd og samme løfter om et enormt potentiale, der venter lige omkring det næste hjørne.

Kritik af den digitale fornuft i uddannelse er et opgør med vores måde at tænke om “det digitale” på og et forsøg på at opstille et mere velovervejet alternativ til den panik, der synes at være blevet en permanent samfundstilstand: at enten holder vi os for øjnene og hopper ombord på det digitale højhastighedstog nu, eller også bliver vi efterladt for evigt på den forhistoriske perron.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kritik af den digitale fornuft: i uddannelse

Kritik af den digitale fornuft: i uddannelse