Søgning på underkategorier- og emner:
Bemærk: Kan leveres før jul.
Denne bibliografi er en fortegnelse over danske tidsskriftsartikler om historie som... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Kønsblik - på bacheloruddannelser er den anden delrapport fra projekt ´Kønnets betydning - barrierer og karrierer i de højere uddannelser og forskning´ med fokus på... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Rapport fra Statens humanistiske Forskningsråds konference om "Matematikundervisning i dens... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
En grundbog til pædagogik.Det er bogens udgangspunkt, at den professionsrettede pædagogik etablerer sig i spændingsfeltet mellem samfundskulturen og lærerens personlige... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Pædagogisk antropologi anskues her som et fag under tilblivelse, hvilket giver mulighed for at tænke nyt og anderledes. Antologien bidrager til forståelsen af, hvor den pædagogiske antropologi er på vej hen i en dansk forskningssammenhæng.Bogen findes også som E-bog
Bemærk: Kan leveres før jul.
Dette samarbejde mellem DPU og KU beskriver resultaterne af et forskningsprojekt, der... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Bidragene er samlet i nærværende bog, som indeholder 14 bidrag fra norske og danske forskere. Der sættes kritisk spot på Luhmanns teorier om dannelse ud fra 4 perspektiver: Del 1.:... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Vi lever i en afgørende tid. Den verden, lærerne arbejder i, forandrer sig hastigt og markant. Hargreaves hævder, at vi har en helt enestående chance for at forme fremtidens undervisning og skoleliv, og at vi bør gribe denne historiske mulighed.
Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Jonas Frykmans forskning peger på, at skolen har mistet sin evne til at give eleverne en tro på fremtiden og derved skabe mulighed for social... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Bemærk: Kan leveres før jul.
Tilstedeværelsen af etniske minoriteter udfordrer den tavst forudsatte ´danskhed´. Det fremprovokerer diskussioner om tilhørsforhold, grænser for tolerance og normoverskridelser. Bogen problematiserer processer i relation til sprog- og kulturspørgsmål i uddannelser.