Nedsat pris! Kultur- og kommunikationsteori: en introduktion Forstør
Kategorier / sektioner:

Kultur- og kommunikationsteori: en introduktion (Bog, Hæftet)

Forlag: Hans Reitzel
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 318
Dato for udgivelse: 13-9-2010
Udgivelse: 1. udgave, 2010.
Redaktion: Kamma Lund Jensen
Medforfattere: Sine Nørholm Just, Thomas Martin Møller Burø
ISBN-13: 9788776757953
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Sine Nørholm Just, Thomas Martin Møller Burø
År for denne udgave: 2010
Første udgivelsesår: 2010
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 3

2 - 5 hverdage

263,60 kr

-13%

Vejl. pris: 303,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Mængderabat

Antal Ny stk. pris Du sparer (i forhold til vejl.)
10 260,58 kr Op til 424,20 kr
20 257,55 kr Op til 909,00 kr

Beskrivelse

Kultur og kommunikation er grundlæggende sociale fænomener - uden dem ville vi ikke kunne forstå vores samfund, vi ville ikke kunne handle i det, og det er tvivlsomt, om vi overhovedet ville have et samfund at handle i og reflektere over.
Kultur- og kommunikationsteorier sigter mod at forklare, hvad kultur og kommunikation er, hvordan de muliggør handlen i det sociale rum, og hvordan de er med til at skabe dette rum.
Bogen giver læseren et overblik over væsentlige udviklinger inden for kultur- og kommunikationsteori, styrker forståelsen for kultur og kommunikation som samfundsskabende processer og giver redskaber til analyse af kommunikative og kulturelle fænomener og problemstillinger.
Kommunikation kan defineres som meningsdannelse, og kultur som mønstre for meningsdannelse, hvilket betyder, at kommunikation og kultur er gensidigt afhængige: uden mønstre ingen meningsdannelse, og uden meningsdannelse ingen mønstre. I løbet af bogen opbygges gradvist en mere og mere nuanceret forståelse for dette afhængighedsforhold, samtidig med at hver enkelt kultur- og kommunikationsteori introduceres i sin egen ret.
Kultur- og kommunikationsteori henvender sig til studerende på videregående uddannelser, der fokuserer på kulturelle og kommunikative forhold, og andre med interesse for kultur og kommunikation. 

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Kultur- og kommunikationsteori: en introduktion

Kultur- og kommunikationsteori: en introduktion