Læseforståelse gennem strukturerede tekstsamtaler (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Monica Reichenberg, Ingvar Lundberg

Forlag: Akademisk Forlag
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788750042921
Udgave: 1. (20-04-2012)
Oplag: 1. (20-04-2012)
Første udgivelsesår: 2012
Serie: Lyst og Læring
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 144
Originalsprog: Dansk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Læseforståelse gennem strukturerede tekstsamtaler giver læreren metoder til og konkret vejledning i at støtte og stimulere elever med læsevanskeligheder.At have knækket læsekoden er ikke tilstrækkeligt til at forstå budskabet i en tekst, og elever i grundskolens ældste klasser kan fortsat have brug for læseundervisning. Eleverne har potentiale til at udvikle deres læseforståelse, men mangler metoder til, hvordan de ikke bare identificerer det skrevne ord, men læser mellem linjerne og følger tekstens røde tråd. Eleverne skal undervises direkte i læseforståelse.Forfatterne præsenterer to metoder til, hvordan eleverne gennem strukturerede og systematiske tekstsamtaler udvikler deres læseforståelse. Desuden giver forfatterne mange eksempler på praktisk vejledning i, hvordan metoderne kan tilpasses den enkelte elev eller klasse. Til sidst i bogen videregiver forfatterne overvejelser og erfaringer, som lærere og elever har gjort sig ved at arbejde med metoderne.Læseforståelse gennem strukturerede tekstsamtaler indeholder idéer og metoder målrettet elever med behov for særlig støtte i de ældste klasser og på mellemtrinnet. Bogen kan avendes i såvel specialklasser som i den særligt tilrettelagte undervisning i tilknytning til normalundervisningen.  

Anmeldelser (0)