Nedsat pris! Lego - globaliseringen af den gode idé Forstør
Kategorier / sektioner:

Lego - globaliseringen af den gode idé (Bog, Indbundet)

Forlag: Gyldendal Business
Format: Indbundet
Sprog: Dansk
Serietitel: Den danske ledelseskanon
Sideantal: 97
Dato for udgivelse: 22-9-2011
Udgivelse: 1. udgave, 2011.
Nr. i serien: Bind: 3,
Medforfattere: Mikael R. Lindholm, Frank Stokholm
ISBN-13: 9788702092479
Produkt type: Bog
Bidragyder: Steen Hildebrandt, Mikael R. Lindholm, Majken Schultz, Kurt Klaudi Klausen, Per Nikolaj Bukh, Frank Stokholm, Per Jenster
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Søren Ditlefsen
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Mikael R. Lindholm, Frank Stokholm
År for denne udgave: 2011
Første udgivelsesår: 2011
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Varen er desværre ikke på lager i øjeblikket

155,00 kr

-22.5%

Vejl. pris: 200,00 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogen er en del af Den danske ledelseskanon. Der findes virksomheder, der bygger på en ide, der er så stærk, at den kan overleve i generationer eller århundreder. For en leder er nøgleopgaven i en sådan virksomhed at forstå ideen til bunds og sikre, at alle andre i virksomheden også forstår den, så ideen konstant kan nyfortolkes i samklang med skiftende tidsånd, skiftende generationer af kunder og skiftende markedsvilkår. I modsat fald risikerer virksomheden at miste fodfæstet og kuldsejle, fordi ideen ikke længere er tydelig og mister sin tiltrækningskraft. 
Det var hvad der var ved at ske i Lego for 10 år siden - en virksomhed, der kendt verden over for sine små klodser, der slipper fantasien løs hos børn og voksne. Plastklodsen dukkede op ved at en britisk sælger af plaststøbemaskiner kom til Danmark med et patent på en lille plastikklods. Lego gik i gang med at producere den i 1958. Plastklodsen blev siden kåret til ´århundredets legetøj´.
I 2010 producerede LEGO mere end 24 milliarder klodser. Men klodserne er hverken essensen af LEGO eller det, virksomheden blev grundlagt på. Ideen i LEGO er den gode leg. Da ledelsen glemte det, var Lego ved at gå konkurs. Her er historien, der begynder i en lille dansk landsby midt under 1930ernes depression.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Lego - globaliseringen af den gode idé

Lego - globaliseringen af den gode idé