Dette produkt kan findes i disse emner sektioner og kategorier

Målstyret kompetenceudvikling i undervisning og læring (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Sten Clod Poulsen

Forlag: MetaConsult
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 330
Dato for udgivelse: 15-1-2002
Udgivelse: 1. udgave, 2002.
ISBN-13: 9788761000804
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Tegner: Sten Clod Poulsen
År for denne udgave: 2002
Første udgivelsesår: 2002
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Levering : 5 - 10 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Selvstændigt udviklet teori og modeller om læring, kompetenceudvikling mv. Selve kompetencebegrebet diskuteres og defineres.
Bogen indeholder en gennemarbejdet model for hvorledes man præcist kan definere ´en kompetence´ som mål for læring. Modellen har fire dimensioner:
1) Den kvalitative faglighed.
2) Den kvantitative faglighed.
3) Den psykologiske læringsmåde.
4) Kontekstdimensionen vedr. Anvendelsessammenhængen.
Endvidere diskuteres hvilke ´metodegrupper´ som skal bruges ved udviklingen af de fire dimensioner i kompetencemodellen. I den forbindelse problematiseres og afvises ´metodefriheden´ og ´korrespondencetesen´ formuleres: At den pædagogiske metode styrer aktiveringen af den psykologiske læringsmåde, og derfor ikke er valgfri når kompetencemålet er fastlagt.
Grundlaget for bogen er forfatterens mangeårige forsknings- og konsulentvirksomhed. Specielt ved bogen er, at det er en ´stand alone´ fremstilling, dvs. at den ikke explicit diskuterer og henviser til anden pædagogisk-psykologisk teoridannelse.
Tilhørende bogen vedlægges et teksthæfte på 32 sider med resume af bogen og temaindex.

Anmeldelser (0)