Markedsanalyse: i den finansielle sektor (Bog, Hæftet, Dansk) af Poul K. Faarup

Markedsanalyse: i den finansielle sektor (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Poul K. Faarup


Nedsat pris! Markedsanalyse: i den finansielle sektor

Forlag: Gyldendal

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788741260280
  • Udgave: 2. (12-08-2014)
  • Oplag: 2. (29-12-2022)
  • Første udgivelsesår: 2008
  • Omslagsgrafiker: Lisbeth Neigaard
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 174
  • Indbinding: Hæftet

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.

Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:

·Informationsindsamling                     

·Segmentering – tageting og positionering              

·Segmentering på privatkundemarkedet                  

·Segmentering på erhvervskundemarkedet           

·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                        

·Analysedesign og kontaktform

·Skalaer

·Kvalitative analyser

·Fokusgrupper

·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Læsernes anmeldelser (0)