Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin: Kortlægning og undervisning (Bog, Spiralryg, Dansk) af Lena Lindenskov

Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin: Kortlægning og undervisning (Bog, Spiralryg, Dansk)

Forfattere: Lena Lindenskov, Pia Beck Tonnesen, Peter Weng


Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S

  • Type: Bog
  • Format: Spiralryg
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771581836
  • Udgave: 1. (15-03-2016)
  • Oplag: 2. (02-09-2022)
  • Første udgivelsesår: 2016
  • Omslagsgrafiker: Klahr | Grafisk Design
  • Fotograf: Pia Beck Tonnesen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 248
  • Indbinding: Spiralryg
  • Mål og vægt: B: 225mm, H: 300mm, D: 22mm, Vægt: 910g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

MATEMATIKVANSKELIGHEDER PÅ DE ÆLDSTE KLASSETRIN– KORTLÆGNING OG UNDERVISNING er et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin.
Når en elev er gået i stå i sin udvikling af matematiske begreber og deres anvendelse, kan læreren bruge detteredskab til at finde svar på følgende spørgsmål:
• Hvilke faglige områder er vigtige i elevens matematiske udvikling?
• Hvilke informationer om elevens matematiske udvikling skal lærere søge at få kendskab til, og hvordan kan man skaffe sig disse informationer?
• Hvilke undervisningstiltag kan og bør iværksættes på denne baggrund?
Svage præstationer i matematik kan få alvorlige personlige og sociale konsekvenser. Alle elever har derfor krav på at blive mødt med lærings- og undervisningsbetingelser, som forebygger og afhjælper matematikvanskeligheder.
Materialets tilgang bygger på forfatternes begreb ’regnehuller’,der bl.a. indebærer, at matematikvanskeligheder kan imødegås med mange forskellige strategier, og at den bedste strategi ikke altid er at starte med ’at fylde hullet op’.
Om forfatterne:
Lena Lindenskov er lektor på Danmarks institut for Pædagogikog Uddannelse (DPU), Campus Emdrup, AarhusUniversitet.
Pia Beck Tonnesen er lektor på Institut for Skole ogLæring, Professionshøjskolen Metropol.
Peter Weng er lektor på Institut for Skole og Læring,Professionshøjskolen Metropol.

Måske kunne nedenstående have interesse

Lommeregnere
Lommeregnere

Mangler du en lommeregner? Vi har Texas TI-30XB og TI-30XS til en god pris.

Læsernes anmeldelser (0)