Nedsat pris! Mediekomplekset Forstør
Kategorier / sektioner:

Mediekomplekset (Bog, Paperback)

Af: Peter Nielsen

Forlag: Frydenlund
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Kritisk teori
Sideantal: 139
Dato for udgivelse: 23-2-2016
Udgivelse: 1. udgave, 2016.
ISBN-13: 9788771186796
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2016
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

Levering inden jul: Kan ikke garanteres

199,25 kr

-13%

Vejl. pris: 229,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogen analyserer de radikale konsekvenser af den aktuelle udbredelse af digitale medier og tematiserer et essentielt paradoks i samtiden: Medieudviklingen er eksploderet, mens mediekritikken helt modsat nærmest er forsvundet.
Vi tror, at udbredelsen af internettet og sociale medier fremmer demokratiet og folkelig indflydel­se, men egentlig forholder det sig lige omvendt: Vores indflydelse på samfundsudviklingen er dalende. Det ses i fraværet af stærke tværpolitiske bevægelser og i de konstant faldende medlemstal i partier og fagforeninger.
Samtidig medvirker den konstant medie- og nyhedsstrøm til, at der opstår mediebobler, der skaber umiddelbar dramatik og ekstreme popularitets­udsving, som det er sket for blandt andre Villy Søvndal, Ny Allian­ce og Alternativet.
Bogen indeholder en kompakt teori om medier og modstand i det 21. århundrede, hvor ikke kun økonomi og politik er gennemgribende medialiseret, men hvor udbredelsen af sociale medier og smartphones også grundlæggende ændrer den sociale dynamik og tidsbilledet.
Peter Nielsen er ansat som lektor på Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv på Roskilde Universitet. Han er ph.d. i samfundsvidenskab og forsker i samspil mellem politik, økonomi og medier i det aktuelle samfund.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mediekomplekset

Mediekomplekset