Nedsat pris! Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer Forstør
Kategorier / sektioner:

Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer (Bog, Indbundet)

Forlag: Jurist- og Økonomforbundet
Format: Indbundet
Sprog: Dansk
Sideantal: 478
Dato for udgivelse: 3-1-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2012.
Medforfattere: Kirsten M. Poulsen, Christian Wittrock
ISBN-13: 9788757418378
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
Ophavsangivelse: Kirsten M. Poulsen, Christian Wittrock
År for denne udgave: 2012
Første udgivelsesår: 2012
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

541,15 kr

-7.5%

Vejl. pris: 585,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Mentorprogrammer er kommet på dagsordenen hos virksomheder og organisationer i arbejdet med at udvikle, tiltrække og fastholde både ledere og medarbejdere. Også i samfundsperspektiv er mentorprogrammer blevet populære som til og udvikling af forskellige målgrupper i forhold til uddannelse, fastholdelse og integration.  
Denne bog samler og formidler viden om mentorprogrammer i virksomheder og organisationer med fokus på at etablere programmer, som giver forretningsmæssig mening - og som således giver udbytte både til virksomhederne og til deltagerne. Mentoring sættes i relation til dagens samfund, og bogen forklarer, hvorfor mentorprogrammer er så populære og værdifulde. 
Bogen indeholder en struktureret gennemgang af, hvilke overvejelser en organisation bør gøre i forbindelse med beslutning om og etablering af et mentorprogram samt en konkret beskrivelse af fordele og ulemper ved forskellige typer af programdesign.
Bogen indeholder 7 cases og er desuden koblet til den hidtil største undersøgelse af mentorprogrammer i Skandinavien gennemført af bogens forfattere. Professor David Clutterbuck, UK har bidraget med den afsluttende del om fremtidens tendenser inden for mentoring. 

Kirsten M. Poulsen, direktør og management konsulent i KMP+, ekstern lektor på CBS, HD(U) fra CBS samt MBA fra IESE Business School, Spanien. 

Christian Wittrock, management konsulent og coach i KMP+, HD(O) og BA i Idéhistorie & Sociologi fra Århus og Aalborg universiteter samt Advanced Diploma in Coaching and Mentoring fra OCM, Oxford.   

»Denne bog giver mig et fuldstændigt overblik over mentoring fra generationsforskelle til et indblik i samfundsudviklingen, men mest af alt giver den en åben og ærlig vurdering af, hvordan og om mentoring kan være svaret på specifikke udviklingsbehov i organisationen.«
-- Karin Middelburg, Senior Vice President Human Capital, SimCorp 

»Uanset om man arbejder med konkrete mentorprogrammer eller mere overordnet med HR-strategier, er der tale om en uundværlig bog, der både er engagerende, inspirerende og informativ - og opererer med mentoring i såvel et virksomhedsstrategisk perspektiv som på et operationelt plan.»
- Henrik Blavnsfeldt, underdirektør, Realkredit Danmark 

»Bogens forfattere har stor praktisk erfaring med mentoring på alle niveauer samt tilrettelæggelse af mentorprogrammer og undervisning, og det får læseren fuldt udbytte af ved de mange konkrete eksempler og fyldige referencer til studier og andre datakilder.«
- Karsten Lollike, Corporate Vice President, Novo Nordisk A/S
»Bogen sætter fokus på de helt centrale udfordringer inden for mentoring: hvad, hvorfor, hvem og hvordan. Den fører læseren grundigt gennem fagområdet og giver ledere og HR-professionelle inspiration og værktøjer.«
- Henrik Holt Larsen, professor, CBS  

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer

Mentorprogrammer i virksomheder og organisationer