Nedsat pris! Mentorskab: at organisere skolens møde med nye lærere Forstør

Mentorskab: at organisere skolens møde med nye lærere (Bog, Hæftet)

Forlag: Klim
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Pædagogik til tiden
Sideantal: 171
Dato for udgivelse: 13-9-2004
Udgivelse: 1. udgave, 2004.
Nr. i serien: Bind: 24,
Oversætter: Alf Andersen
Illustrator: Joyce Grosswiler
Redaktion: Kirsten Krogh-Jespersen, Jørgen Kuhlmann og Andreas Striib
Medforfattere: Carola Aili, Håkan Persson, Kerstin Persson
ISBN-13: 9788779553385
Produkt type: Bog
Forord: Kirsten Krogh-Jespersen, Jørgen Kuhlmann og Andreas Striib
Ophavsangivelse: Carola Aili - Håkan Persson - Kerstin Persson
Originaltitel: Mentorskap
År for denne udgave: 2004
Første udgivelsesår: 2004
Originalsprog: Svensk
Udgave: 1
Oplag: 1

3 - 8 hverdage

234,05 kr

-13%

Vejl. pris: 269,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

I det svenske skolesystem er der gjort omfattende og positive erfaringer med indførelse af en kollegial mentorordning. Mentorskab er en særlig måde at organisere skolens møde med nye lærere. En erfaren lærer med viden om nyansattes uddannelsesmæssige forudsætninger og vanskeligheder ved indgangen til det nye skoleliv og kompetence inden for kommunikation og konsultation varetager opgaven med løbende at følge og støtte en nyansat lærer.
Mentorskab har en bred og funktionel forståelse af mentorvirksomhed og er indgået som grundmateriale og værktøj i uddannelsen af de svenske mentorer. Ud over at give nye lærere en hensigtsmæssig indføring i skolens verden og kollegial opbakning i det praktiske lærerarbejde har mentorsystemet i bogens intention også en almen funktion på skolens organisationsniveau.
Implementeringen af mentorsystemet på en skole bidrager ikke kun til at tage hånd om de unge læreres situation, men inddrager hele lærerkollegiet i principielle diskussioner om pædagogik og lærerarbejde, skolens kultur og organisation og den institutionelle læring. Mentorsystemet er derfor et godt afsæt til at initiere skolens udvikling og fastholde den skolefaglige kollegiale samtale.
På linje med indslusning af nye lærere kan mentorsystemet desuden vise sig at være en velegnet model og tilgang til en skoles uddannelse af lærerstuderende i praktik.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mentorskab: at organisere skolens møde med nye lærere

Mentorskab: at organisere skolens møde med nye lærere