Mere end en skole: de danske efterskolers historie (Bog, Dansk) af Johs. Nørregaard Frandsen

Mere end en skole: de danske efterskolers historie (Bog, Dansk)

Forfattere: Johs. Nørregaard Frandsen, Knud Bjarne Gjesing, Harry Haue


Nedsat pris! Mere end en skole: de danske efterskolers historie

Forlag: Syddansk Universitetsforlag

  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788776745981
  • Udgave: 1. (03-03-2012)
  • Oplag: 1. (03-03-2012)
  • Første udgivelsesår: 2012
  • Serie: University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences
  • Fagredaktør: Johs. Nørregaard Frandsen, Knud Bjarne Gjesing, Harry Haue
  • Sideantal: 513
Status: Mangler pt.
Bemærk: Dette produkt kan pt. ikke købes, men du kan få automatisk besked når/hvis dette produkt er tilgængeligt igen. Alt vi skal bruge er din e-mailadresse.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Efterskolerne spiller en helt særlig og markant rolle både i dansk uddannelsestradition og for de tusindvis af unge, som hvert år søger dem. Det er nok værd at fortælle en historie om.
I Mere end en skole fortæller vi således historien om skoleformens oprindelse og etablering i midten af 1800-tallet, dens fremvækst i en mangfoldig skov af enkeltskoler, de ideologiske kampe, de store personer, der tegnede skolerne, og det samfund, de spejlede og stadig spejler. Vi fortæller om en skoleform og en tradition, der er dybt forankret i det folkelige Danmark, og som samtidig er en væsentlig spiller i offentlig, herunder statslig, skolepolitik.
Vi trækker på et væld af kilder til denne unikke skoles vækst gennem mere end 150 år, men vi har først og fremmest forsøgt at give skolen sin egen stemme. Det er i øvrigt ikke muligt, for efterskolerne i Danmark har mange stemmer. Det er næsten det mest fascinerende ved historien.
Vi har desuden tilrettelagt vores fremstilling på en sådan måde, at der gerne skulle dannes en rude til fremtiden: Hvor går efterskolen hen? Hvem er de unge, og hvad vil de?

Læsernes anmeldelser (0)