Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser Forstør
Kategorier / sektioner:

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 106
Dato for udgivelse: 20-3-2018
Udgivelse: 1. udgave, 2018.
Medforfattere: Berit Johannsen, Maria Gregersen Bach
ISBN-13: 9788771607192
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

319,15 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne bog giver dig konkret hjælp, inspiration og en lang række øvelser, så du bliver i stand til at omsætte professor Carol Dwecks mindsetteori til handling i klasserummet. Carol Dweck peger på, at vi alle overvejende har enten et fastlåst eller et udviklende mindset. Vores mindset har stor betydning for, hvordan vi tænker og reagerer i forskellige situationer.
Hvis vi kan understøtte, at børn og unge får et udviklende mindset, vil de være bedre rustet til at klare pres i forbindelse med skole, uddannelse og livets forhold i øvrigt. De vil bedre kunne håndtere modstand, og de vil være mere vedholdende og mere modtagelige over for konstruktiv kritik. Derved bliver de bedre til at lære, og så vil de - ikke mindst - trives bedre i selve læreprocessen.
Denne bog tilbyder grundlæggende viden om de to mindset og redskaber til at bruge denne viden i praksis i skoler og på ungdomsuddannelser. Du får blandt andet tips til, hvordan du kan spotte et fastlåst mindset, og hvordan du kan komme i gang med at arbejde med elevernes mindset.
Bogens sidste kapitler præsenterer, hvordan du kan arbejde med dit eget mindset, og hvordan du kan gøre forældrene til aktive medspillere i processen med at fremme et udviklende mindset hos eleverne.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser