Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser
Kategorier / sektioner:

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Berit Johannsen og Maria Gregersen Bach

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771607192
Udgave: 1. (20-03-2018)
Oplag: 1. (20-03-2018)
Første udgivelsesår: 2018
Indbinding: Paperback
Sideantal: 106
Originalsprog: Dansk

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Denne bog giver dig konkret hjælp, inspiration og en lang række øvelser, så du bliver i stand til at omsætte professor Carol Dwecks mindsetteori til handling i klasserummet. Carol Dweck peger på, at vi alle overvejende har enten et fastlåst eller et udviklende mindset. Vores mindset har stor betydning for, hvordan vi tænker og reagerer i forskellige situationer.

Hvis vi kan understøtte, at børn og unge får et udviklende mindset, vil de være bedre rustet til at klare pres i forbindelse med skole, uddannelse og livets forhold i øvrigt. De vil bedre kunne håndtere modstand, og de vil være mere vedholdende og mere modtagelige over for konstruktiv kritik. Derved bliver de bedre til at lære, og så vil de - ikke mindst - trives bedre i selve læreprocessen.

Denne bog tilbyder grundlæggende viden om de to mindset og redskaber til at bruge denne viden i praksis i skoler og på ungdomsuddannelser. Du får blandt andet tips til, hvordan du kan spotte et fastlåst mindset, og hvordan du kan komme i gang med at arbejde med elevernes mindset.

Bogens sidste kapitler præsenterer, hvordan du kan arbejde med dit eget mindset, og hvordan du kan gøre forældrene til aktive medspillere i processen med at fremme et udviklende mindset hos eleverne.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser

Mindset i praksis: Trivsel og lyst til læring i skole og ungdomsuddannelser