Forstør
Kategorier / sektioner:

MIO: Matematikken, Individet, Omgivelserne (Bog, Paperback)

Forlag: Special-pædagogisk forlag
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 59
Dato for udgivelse: 21-1-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
Redaktion: Bent Lindhardt, Lone Kathrine Petersen, Michael Wahl Andersen
Bearbejdning: Navimat, Professionshøjskolen UCC
Medforfattere: Hilde Skaar Davidsen, Inger Kristine Løge, Olav Lunde, Elin Reikerås, Tone Dalvang
ISBN-13: 9788776077433
Produkt type: Bog
Bearbejdning: Navimat, Professionshøjskolen UCC
Diverse ophavsangivelser: Udvikler: Forum for matematikkmestring ved Sørlandet Kompetansesenter, Senter for adferdsforskning ved Universitetet i Stavanger
Fotograf: Sara Skytte
Ophavsangivelse: Hilde Skaar Davidsen m.fl.
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2013
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

3 - 8 hverdage

291,40 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

MIO er et observationsmateriale til en  tidlig indsats omkring matematisk opmærksomhed over for børn 2-5 år.
MIO understøtter pædagogers muligheder for at udvikle deres kompetencer til at observere børnenes dagligdagsaktiviteter, der rummer matematik.
Børns matematiske aktiviteter er en del af deres alsidige udvikling. MIO er et redskab til systematisk observation af børns matematiske virksomhed, så pædagogen kan se, hvilke tiltag, der er brug for til at støtte børnenes matematiske udvikling. Opmærksomhed omkring børns matematiske aktiviteter kan være med til at skabe motivation og være grobund for børnenes matematiske forståelse senere i livet.
Nyere internationale undersøgelser viser, at børn har en medfødt evne til at foretage numeriske skøn. Derfor giver det mening at arbejde med matematisk opmærksomhed allerede fra toårsalderen.
De systemer der danner grundlaget for talforståelse er medfødte og tunet ind på at percipere bestemte typer af talmæssige informationer. Der er ikke tale om formel matematik, men om børns evne til at skelne mellem størrelser. Det ser ud til, at der er en sammenhæng mellem børns medfødte evne til at skønne og deres evne til egentlig matematisk problemløsning, som det kommer til udtryk i skolen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

MIO: Matematikken, Individet, Omgivelserne

MIO: Matematikken, Individet, Omgivelserne

Måske kunne nedenstående have interesse

Lommeregnere
Lommeregnere

Mangler du en lommeregner? Vi har Texas TI-30XB og TI-30XS til en god pris.