Nedsat pris! Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik
Dette produkt kan findes i disse kategorier og sektioner

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Torben Nørregaard Rasmussen og Anne Søndberg (red.)

Forlag: Kvan
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788793820005
Udgave: 1. (24-05-2019)
Oplag: 1. (24-05-2019)
Første udgivelsesår: 2019
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 255
Originalsprog: Dansk

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. 

Indhold: 

Anne Kirketerp og Henrik Knoop:Motivation og frihed i pædagogikken

Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle

Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag

Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet

Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi

Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv

Louise Klinge: Relationskompetence

Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer

Judy Gammelgaard: Lærerens empati

Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning

Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor

Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering

Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation 

Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik