Nedsat pris! Forstør
Kategorier / sektioner:

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik (Bog, Hæftet)

Forlag: Kvan
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 255
Dato for udgivelse: 24-5-2019
Udgivelse: 1. udgave, 2019.
Medforfattere: Henrik Knoop m.fl.
ISBN-13: 9788793820005
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2019
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

180,40 kr

-7.5%

Vejl. pris: 195,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Bogen perspektiverer viden om motivation til tre generelle lærerkompetencer, som med stor vægt indgår i læreruddannelse og lærerarbejde. De tre lærerkompetencer knytter sig til lærerens arbejde med henholdsvis relationer, klasseledelse og didaktik. Med viden om motivation, konkretiseret ved de tre lærerkompetencer, kan læreren forholde sig til børn og unges motivation på et grundlag, som er både teoribaseret og praksisnært. 
Indhold: 
  • Anne Kirketerp og Henrik Knoop: Motivation og frihed i pædagogikken
  • Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik: Angsten for at fejle
  • Helle Bjerresgaard: Anerkendelse af elevens bidrag
  • Maja Nørgård Jacobsen: Mentalisering i klasserummet
  • Søren Dupont: Atmosfære og relationer i skolen – grundlagt på fænomenologi
  • Per Schultz Jørgensen: Selvstændighedsmotivet. At være undervejs til sig selv
  • Louise Klinge: Relationskompetence
  • Jan Tønnesvang: Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer
  • Judy Gammelgaard: Lærerens empati
  • Malene Fink Ploug og Emma Rikhof: Motivation gennem elevinddragende undervisning
  • Torben Nørregaard Rasmussen: ’Mening’ som motivationsfaktor
  • Johannes Fibiger: Mestring, motivation og mediering
  • Karsten Agergaard: Evalueringsformers betydning for motivation 
  • Mette Pless: Unges motivation i udskolingen

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik

Motivation: I klasseledelse, relationer og didaktik