for at udvide
kategorilisten.
Søgning på underkategorier- og emner:
Rigtig mange virksomheder giver udtryk for, at de ansatte er deres vigtigste ressource. Men er virksomhederne i stand til at udnytte denne ressource effektivt og optimalt? Det... Læs mere
Verden har brug for dygtige ledere. Lederskab er meget andet end at gå foran som et godt eksempel. Det er også en dannelsesrejse, og det tager overraskende lang tid at blive en kompetent... Læs mere
Asger Sørensen går på universitetet er en "skrapbog" fra ti års voldsomme omvæltninger i den danske forskningsverden efter den ny universitetslov fra 2003. I fire... Læs mere
Bogen henvender sig til alle afsendere af feedback (både til ledere og medarbejdere). Den tager udgangspunkt i afsenderens udfordringer og perspektiver, men giver også... Læs mere
Når en leder har mod til at lede og tager ledelsesansvaret på sig, opnår medarbejderne større engagement, mere arbejdsglæde, højere grad af tillid og lyst til at gøre deres bedste.... Læs mere
At være mellemleder beskrives ofte som at være en lus mellem to negle; en der bliver klemt fra mange sider. Og ikke nok med det; mellemlederen bliver også ofte beskrevet som en... Læs mere
Vores velfærdssamfund er afhængig af kompetente bestyrelser – både i private og offentlige virksomheder. Men halvdelen af de 1600 største danske... Læs mere
Som jægersoldat lærte Lars Møller at samarbejde i teams under stort pres i forbindelse operationer på Balkan og i Afghanistan og Irak. Nu... Læs mere
KLOG PÅ FORANDRING er en håndgribelig og letforståelig bog om forandring, som tager fat i de vigtigste områder inden... Læs mere
Hvad kendetegner den bæredygtige og meningsfulde samtale, der giver værdi for... Læs mere
Man kan ikke lære nogen noget, som de ikke mentalt er klar til at forstå. Modtagerens parathed er derfor den første hjørnesten i enhver god... Læs mere
Om bogen: Gaven i kritik Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at... Læs mere