Nedsat pris! Forstør
Kategorier / sektioner:

Paradokser i værdiskabelse: ledelse med competing values framework (Bog, Hæftet)

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 267
Dato for udgivelse: 21-5-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Oversætter: Stig W. Jørgensen
Medforfattere: Kim S. Cameron m.fl.
ISBN-13: 9788771581058
Produkt type: Bog
Bidragyder: Andreas Juhl, Jacob Nørlem
Illustrationsangivelser: ill.
Originaltitel: Competing values leadership
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Engelsk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

242,75 kr

-13%

Vejl. pris: 279,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Værdiskabelsens paradokser præsenterer en teoretisk ramme, der kan hjælpe ledere til en dybere og mere nuanceret forståelse af værdiskabelse og en mere effektiv værdiskabelse i praksis. Denne ramme - teorien om konkurrerende værdier (The Competing Values Framework eller CVL), som er blevet udpeget som en af de 40 vigtigste erhvervsteorier i historien - hjælper ledere til at få øje på nyt potentiale i organisationslivets spændinger.
Teorien om konkurrerende værdier handler om, at værdi skabes, når en organisation udvikler kompetencer inden for fire konkurrerende antagelser: Kontrol, Konkurrence, Skabelse og Samarbejde. Den grundlæggende tanke er, at teorien kan hjælpe ledere frem til en både-og-tænkning ved at fokusere på integration af konkurrerende værdier. På denne måde bliver tilsyneladende modstridende og modsatrettede prioriteringer kombineret på måder, der fører til skabelse af ??værdi.
Bogen henvender sig til ledere, som gerne vil fremstå mere målrettede, integrere forskellige fremgangsmåder og finde ny inspiration til ledelse. Også konsulenter, HR-afdelinger, studerende og andre med interesse for ledelse og værdiskabelse vil kunne finde teknikker og inspiration.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Paradokser i værdiskabelse: ledelse med competing values framework

Paradokser i værdiskabelse: ledelse med competing values framework