Nedsat pris!
Kategorier / sektioner:

Paradokser i værdiskabelse: Ledelse med Competing Values Framework (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Kim S. Cameron, Robert E. Quinn, Jeff DeGraff, Anjan V. Thakor

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771581058
Udgave: 1. (21-05-2015)
Oplag: 1. (21-05-2015)
Første udgivelsesår: 2015
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 268
Originaltitel: Competing Values Leadership. Creating Value in Organizations
Omslagsgrafiker: henriettemork.dk
Oversætter: Stig W. Jørgensen
Fagredaktør: Fagkonsulenter: Andreas Granhof Juhl & Jakob Nørlem
Originalsprog: Engelsk
Formater / udgaver
242,70 kr
291,60 kr

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Værdiskabelsens paradokser præsenterer en teoretisk ramme, der kan hjælpe ledere til en dybere og mere nuanceret forståelse af værdiskabelse og en mere effektiv værdiskabelse i praksis. Denne ramme – teorien om konkurrerende værdier (The Competing Values Framework eller CVL), som er blevet udpeget som en af de 40 vigtigste erhvervsteorier i historien – hjælper ledere til at få øje på nyt potentiale i organisationslivets spændinger.
Teorien om konkurrerende værdier handler om, at værdi skabes, når en organisation udvikler kompetencer inden for fire konkurrerende antagelser: Kontrol, Konkurrence, Skabelse og Samarbejde. Den grundlæggende tanke er, at teorien kan hjælpe ledere frem til en både-og-tænkning ved at fokusere på integration af konkurrerende værdier. På denne måde bliver tilsyneladende modstridende og modsatrettede prioriteringer kombineret på måder, der fører til skabelse af ​​værdi.
Denne danske version af Cameron, Quinn, DeGraff og Thakors klassiske bog indeholder en fyldig introduktion skrevet af Andreas Granhof Juhl og Jakob Nørlem. Her beskrives det, hvordan teorien om paradokser i værdiskabelse har givet nyt liv til organisationsudvikling i fire danske organisationer. 
Bogen henvender sig til ledere, som gerne vil fremstå mere målrettede, integrere forskellige fremgangsmåder og finde ny inspiration til ledelse. Også konsulenter, HR-afdelinger, studerende og andre med interesse for ledelse og værdiskabelse vil kunne finde teknikker og inspiration.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Paradokser i værdiskabelse: Ledelse med Competing Values Framework

Paradokser i værdiskabelse: Ledelse med Competing Values Framework