Nedsat pris! PIRLS 2016: En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse Forstør

PIRLS 2016: En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse (Bog, Hæftet)

Forlag: Aarhus Universitetsforlag
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 584
Dato for udgivelse: 5-12-2017
Udgivelse: 1. udgave, 2017.
Medforfattere: Jan Mejding, Katja Neubert, Randi Larsen
ISBN-13: 9788771844252
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2017
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

387,45 kr

-22.5%

Vejl. pris: 499,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Danske børn i 4. klasse læser ikke så godt, som de gjorde for fem år siden. Efter 15 år med stadig bedre præstationer er det i 2016 gået tilbage for de danske elever. Selv om de ligger over gennemsnittet for de deltagende EU-/OECD-lande, læser danske børn nu signifikant dårligere end børn i vores nordiske nabolande. Det viser en ny undersøgelse af danske elevers læsekompetence, som forskere fra DPU, Aarhus Universitet, har stået for.
Hvert femte år kortlægger Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) udviklingen i læsekompetence i mere end 50 lande. Undersøgelsen giver et kvalificeret billede af, hvordan danske elever læser sammenlignet med andre landes elever. Danske 3.-klasser har for første gang også deltaget i PIRLS-undersøgelsen. Bind 1 præsenterer analyserne og de internationale tabeller, mens bind 2 indeholder fem af de tekster, der indgik i undersøgelsen, bedømmelsesvejledninger og bilagstabeller. 

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

PIRLS 2016: En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse

PIRLS 2016: En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse