Søgning på underkategorier- og emner:
"Hvad er resiliens?" er kapitel 1 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: - Historien om John og Gary – nødvendighed - Den psykoanalytiske stadieopfattelse -... Læs mere
Den lodrette beståen sætter os på sporet af de europæiske tanker og fortolkninger ved kronologisk at præsentere kilderne til den vesterlandske... Læs mere
Hvad har vi mennesker brug for, hvis vi skal udvikles og trives? Hvorfor er vores fællesskaber så vigtige? Hvad er det, der betyder noget i livet? Hvilken retning fører... Læs mere
Jacques Rancière er med Toke Lykkeberg Nielsens ord "en af Frankrigs største og mest respekterede filosoffer". Ranciére er først og fremmest... Læs mere
Første udgave af bogen "Sprogfagenes didaktik" udkom første gang i 2002. Den er siden kommet i tre oplag og er blevet en populær undervisningsbog på landets lærerseminarier. Nu... Læs mere
Fra desillusion til begejstring VækstModellen er en strukturel ramme om samtaler, der gør det muligt at bevæge sig fra desillusion til begejstring: fra negativitet og problemfokusering via... Læs mere
Hvorfor har vi brug for at mentalisere i dagtilbud og skole? Og hvordan kan mentalisering helt konkret inddrages i pædagogens og lærerens praksis? Det giver psykolog... Læs mere
I "Empowerment på dansk" konstaterer forfatterne, at metoden empowerment tager sit udgangspunkt i troen på menneskers muligheder for at tilkæmpe sig magt over deres... Læs mere
Bogen introducerer til de fire studiekompetenceområder, der knytter sig til undervisningen i folkeskolen. Fokus ligger på 4.-10. klassetrin. Gennem fire... Læs mere
Barnet bag diagnosen er en debatbog, som sætter spørgsmålstegn ved den stadig mere omsiggribende brug af diagnoser, især i folkeskolen. En diagnose hjælper ikke i sig selv den voksne... Læs mere
”Problemet først” er den norske titel på Roar C. Pettersens bog om problembaseret læring som pædagogisk idé og strategi. Hermed er formuleret hovedpointen i Problembaseret Læring,... Læs mere
It i alle fag er en brugsbog for lærere i alle fag og kan medvirke til at kvalificere en fagdidaktisk funderet brug af it i undervisningen. Den enkelte faglærer vil kunne finde konkret... Læs mere