• ISBN-13: 9788793867475
  • Udgave: 1. (09-04-2020)
  • Oplag: 2. (30-08-2021)
  • Første udgivelsesår: 2020
  • Sideantal: 176
  • Mål og vægt: B: 144mm, H: 210mm, D: 18mm, Vægt: 392g

Bogen henvender sig til kvinder, som har oplevet et mørke og følt sig forkert i denne verden. Til alle kvinder, som nogensinde har kæmpet med skyld og skam. Bogen er et opgør med samfun­dets normer omkring sorg, smerte og mørke. Formålet med bogen er at lade kvinder vide, at det er okay ikke at være okay.

Bogen er kun mulig på grund af selvhad, selvskade, misbrug, afhængighed, ensomhed, stoffer, alkohol, spiseforstyrrelser, jalousi, voldtægt, usikkerhed, skyld, skam, frygt, vold, selvmordstanker, vrede, fravær af grænser, sorg, død, tab og fejltagelser. Bogen italesætter emner, som rigtig mange af os har følelser i og har kæmpet med, men kun få tør snakke højt omkring. Bogen er healing og terapi og tager læseren med på en rejse igennem mørket. Bogen er et opgør med kvinders følelse af at være forkert og have gjort noget forkert. Bogen giver plads og rum til det, som er, hvad end det er. Denne bog taler direkte til læseren og er en hyldest til mørket. Den er en hyldest til det skæve, skøre, fucked up, forstyrrede og magiske. Den tager læseren med på en rejse igennem mørket og hjem til sig selv. Som skrevet i starten af bogen: VED AT FRAVÆLGE DIN SMERTE, SÅ FRAVÆLGER DU DIG SELV. DU ER NØDT TIL AT FØLE, MIN SKAT.

”Mørket, min skat. Det mørke, som drukner dit hjerte, gennembanker din krop og kvæler luften i dine lunger. Lige netop det mørke vil jeg gerne have lov til at tale lidt med dig om. Du skal ikke gøre noget. Du skal ikke præstere. Du skal blot trække vejret dybt og vende disse sider. Måske er du klar til bare en enkelt af disse sider, måske er du klar til dem alle. Bare mærk og vær, min skat.”

Om forfatteren

Cocco er uddannet cand.ling.merc. i virksomhedskommunikation og har arbejdet inden for HR, in- den hun startede sin egen virksomhed, hvor hun ønsker at inspirere kvinder til at lære at vandre i mørket frem for at flygte fra det. Cocco kæmper for en verden, hvori vi tør italesætte emner, som er tabu- belagte, for på den måde gøre op med følelsen af skam og forkerthed, som ligger så dybt i mange kvinder.