Skolen og de udfordrende elever: om forebyggelse og reduktion af problemadfærd Forstør
Kategorier / sektioner:

Skolen og de udfordrende elever: om forebyggelse og reduktion af problemadfærd (Bog, Paperback)

Af: Terje Overland

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Undervisning og læring
Sideantal: 345
Dato for udgivelse: 9-3-2009
Udgivelse: 1. udgave, 2009.
Oversætter: Ea Tryggvason Bay
Bearbejdning: Bjarne Nielsen
ISBN-13: 9788772813479
Produkt type: Bog
Bearbejdning: Bjarne Nielsen
Illustrationsangivelser: ill.
Originaltitel: Skolen og de utfordrende elevene
År for denne udgave: 2009
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Norsk
Udgave: 1
Oplag: 1

Varen er desværre ikke på lager i øjeblikket

455,10 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Tiltag i skolen tager ofte udgangspunkt i, at årsagen til problemadfærd skal findes hos eleven selv eller forældrene. Disse tiltag har sædvanligvis ingen effekt. Gennem teori og praktiske eksempler viser denne bog, hvordan en helhedsorienteret tilgang kan gøre skolen i stand til at møde disse børn på en mere hensigtsmæssig måde, som giver relativt hurtige og varige, positive ændringer i adfærden: I stedet for at lede efter årsager, som man ikke kan handle ud fra, rettes opmærksomheden på de forhold, som opretholder problemerne - forhold som kan ændres og dermed reducere problemerne.
Bogen tematiserer blandt andet:
* Relationen mellem lærer og elev
* Læreren som leder
* Konflikthåndtering
* Regler og konsekvenser
* Samarbejde med forældre
* Multisystemisk terapi
* AKT og PPR
Skolen og de udfordrende elever - om forebyggelse og reduktion af problemadfærd henvender sig især til lærerstuderende, studerende på specialpædagogiske uddannelser, folkeskolelærere og skoleledere.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skolen og de udfordrende elever: om forebyggelse og reduktion af problemadfærd

Skolen og de udfordrende elever: om forebyggelse og reduktion af problemadfærd