Skolens praksis: tilgange til pædagogik, undervisning og læring Forstør
Kategorier / sektioner:

Skolens praksis: tilgange til pædagogik, undervisning og læring (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Sideantal: 290
Dato for udgivelse: 29-4-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
Redaktion: Brian Degn Mårtensson
Medforfattere: Rasmus Alenkær m.fl.
ISBN-13: 9788772816784
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Rasmus Alenkær m.fl.
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2013
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

456,75 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Skolens praksis - tilgange til pædagogik, undervisning og læring er en grundbog om skolens virke. Den fokuserer på en række centrale grundsten i skolen og favner et bredt udsnit af de mange perspektiver, positioner og synspunkter i moderne pædagogik. Dermed kan læseren på et nuanceret grundlag udvikle sin egen, selvstændige og nødvendige navigation i skolens komplekse praksis.
Kapitlerne rummer både teoretiske overvejelser, der kan bruges som redskab til refleksion over den pædagogiske praksis, og konkret inspiration til planlægning, evaluering og udvikling af undervisningen. Bogen består af fire dele, der handler om:
•Pædagogik, undervisning og læring i skolen
•Alle skolens fag og deres særlige rolle som en del af skolens samlede dannelsesopgave
•Skole-hjem-samarbejde, AKT-området og evaluering
•Den pædagogiske debat og skolens rolle i samfundet
Skolens praksis – tilgange til pædagogik, undervisning og læring er redigeret af Brian Degn Mårtensson, der underviser på University College Sjælland og har udgivet en lang række bøger og artikler om pædagogisk teori og praksis. Bogen indeholder desuden bidrag fra Rasmus Alenkær, Jørgen Christiansen, René B. Christiansen, Kim Foss Hansen, Merete Havgaard, Kristine Hjort, Ove Korsgaard, Niels Kryger, Trine Sofie Lausten, Claus Madsen, Simon Alexander Olesen, Søren Hansen Rona, Thomas Aastrup Rømer, Torben Sebro, Tom Steffensen og Peter Wick.
Bogen henvender sig til studerende ved læreruddannelsen på grund- efter- og videreuddannelsesniveau, lærere, undervisningsassistenter og pædagoger i grundskolen, skoleledere og andre med interesse for pædagogik, undervisning og læring.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skolens praksis: tilgange til pædagogik, undervisning og læring

Skolens praksis: tilgange til pædagogik, undervisning og læring