Nedsat pris! Skrivedidaktik: en vej til læring Forstør

Skrivedidaktik: en vej til læring (Bog, Hæftet)

Forlag: Klim
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: Literacy & læring
Sideantal: 175
Dato for udgivelse: 17-8-2015
Udgivelse: 1. udgave, 2015.
Medforfattere: Lene Storgaard Brok, Mette Bak Bjerregaard, Klara Aalbæk Korsgaard
ISBN-13: 9788771296679
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Christian Hvid
År for denne udgave: 2015
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

217,45 kr

-13%

Vejl. pris: 249,95 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Mængderabat

Antal Ny stk. pris Du sparer (i forhold til vejl.)
10 214,96 kr Op til 349,93 kr
20 212,46 kr Op til 749,85 kr

Beskrivelse

Gennem skrivning udvikles tanker, som former sig til tekst. Det kan faglæreren udnytte i sin undervisning, og med en tydelig og aktiv skrivedidaktik får lærerne mulighed for at tilrettelægge undervisningen, så eleverne kan skrive sig til faglig viden. Skrivning i fagene styrker elevernes faglige udvikling, når lærerne har et fælles sprog om skrivning og eksplicit arbejder med skriveformål, skriveordre, modellering og feedback.
´Skrivedidaktik - en vej til læring´ er en bog, der anbefaler lærere at lade eleverne skrive i skolens fag for at understøtte deres læreprocesser. Bogen bygger på Nationalt Videncenter for Læsnings projekt "Skrivedidaktik på mellemtrinnet i alle fag". Projektet har fokus på, hvordan skrivedidaktik kan understøtte den faglige undervisning og give eleverne mulighed for at forme og fastholde den viden, de tilegner sig i de forskellige fag.
Bogen er delt i tre. Del 1 præsenterer det metodiske grundlag for at arbejde med skrivedidaktik i et skoleudviklingsperspektiv. Del 2 gør rede for skrivedidaktiske tiltag, der understøtter et vellykket arbejde med skrivning i fag. Del 3 løfter perspektivet til at se skrivning i skolen som et væsentligt aspekt af elevernes literacy, der kan bidrage til at uddanne dem til selvstændige livsduelige mennesker, der kan komme til orde og tage del i samfundet.
Bogen er skrevet til lærere og vejledere, der arbejder med udvikling af elevers skrivekompetence i fagene og til lærerstuderende, der står overfor at skulle i gang med at gøre det samme. Desuden henvender bogen sig til skoleledere og administratorer, som spiller en afgørende rolle i forhold til udvikling af en skriftlighedskultur på skolerne.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skrivedidaktik: en vej til læring

Skrivedidaktik: en vej til læring