Nedsat pris! Social ansvarlighed: fra idealisme til forretningsprincip Forstør
Kategorier / sektioner:

Social ansvarlighed: fra idealisme til forretningsprincip (Bog)

Forlag: Academica
Sprog: Dansk
Sideantal: 356
Dato for udgivelse: 31-12-2007
Udgivelse: 1. udgave, 2007.
Redaktion: Helene Tølbøll Djursø, Peter Neergaard
ISBN-13: 9788776755485
Produkt type: Bog
Bidragyder: Anders Drejer, Christa Thomsen, Esben Rahbek Pedersen, Helene Djursø, Karin Buhmann, Kjeld Nielsen, Mette Andersen, Mette Morsing, Ove Mølvadgaard, Peter Malmkjær, Peter Neergaard
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Sofie Meedom
År for denne udgave: 2007
Første udgivelsesår: 2008
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Varen er desværre ikke på lager i øjeblikket

184,75 kr

-22.5%

Vejl. pris: 238,40 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogens første del belyser teorier om social ansvarlighed ud fra et virksomhedsperspektiv. I anden del giver fremtrædende erhvervslederne deres bud på fremtidens udfordringer inden for social ansvarlighed.
Nogle af bidragsyderne udtaler om bogen:
»Bogen beskriver den store mangfoldighed i tilgang til og praksis med CSR og er derfor samtidig et billede af den kompleksitet, der møder dem, der arbejder med området. Bogens forskningsmæssige bidrag er at reducere de mange forskelligheder til en fællesmængde, som afslutningsvis danner grundlag for en spændende idé om governance.«
- John Lundsgaard, Bankdirektør, Spar Nord Bank A/S.
»I diskussionen om bibeholdelse af velfærdsamfundet, indgår den sociale ansvarlighed som et væsentligt element. Derfor er det positivt, at denne bog kan være inspiration til, at arbejdspladserne gør noget ved CSR.«
- Hans Jensen, Formand, LO.
»Jeg glæder mig over at blive ført igennem de mange samtaler med erhvervslivet i denne bog. Samtalerne viser frem for alt, at social ansvarlighed har mange facetter, og at virksomhedernes individuelle forskelle i kultur giver et tilsvarende bredt spektrum af forskellige muligheder for at gribe arbejdet med social ansvarlighed an.«
-  Dan Boyter, Formand, Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere.
»Jeg er overbevist om, at bogen vil give inspiration til det praktiske arbejde i virksomhederne, og sætte mange vigtige og nødvendige tanker i gang om social ansvarlighed i den gode ledelse.«
- Mogens Weinreich, Adm.dir., SAS Institute.
Social ansvarlighed - fra idealisme til forretningsprincip henvender sig til studerende i ledelse og organisation på de videregående uddannelser, til ledere på alle niveauer i såvel erhvervslivet som i den offentlige sektor.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Social ansvarlighed: fra idealisme til forretningsprincip

Social ansvarlighed: fra idealisme til forretningsprincip