Nedsat pris! Social tænkning: at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at agere socialt Forstør

Social tænkning: at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at agere socialt (Bog, Hæftet)

Af: Michelle Garcia Winner

Forlag: Pressto
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 367
Dato for udgivelse: 30-4-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
Oversætter: Signe Lyng
Redaktion: Frovin Redaktion, Anne Frovin
ISBN-13: 9788790333430
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Helle Land
Forord: Lone Beyer, Jannik Beyer
Illustrationsangivelser: ill.
Originaltitel: Thinking about you, thinking about me
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2013
Originalsprog: Engelsk
Udgave: 1
Oplag: 2

2 - 5 hverdage

Formater / udgaver

Bog
Hæftet
347,15 kr
pdf
411,15 kr

347,15 kr

-13%

Vejl. pris: 399,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

´Social tænkning´ er et banebrydende nyt og virkningsfuldt redskab til at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at begå sig i den komplicerede, moderne verden.

Metoden anvendes verden over af fagfolk og forældre til at opbygge sociale kompetencer hos børn og unge med diagnoser som autisme, Aspergers syndrom og ADHD.
Denne grundbog giver fagfolk og forældre en række redskaber til at vurdere børn og unges forskellige indlæringsbehov i forhold til sociale evner. Den giver også en række strategier til at arbejde med social tænkning i skoler og på institutioner.

Blandt de emner, der uddybes i bogen er:

  • Hvordan social tænkning kan bruges bredt til inklusion i almindelige skoleklasser såvel som i hjemmet, i lokalsamfundet og i arbejdsregi.
  • Hvordan vi kan udforme mere hensigtsmæssige undervisningsprogrammer ved at undersøge og vurdere børn og unges færdigheder inden for social tænkning og social kommunikation.

I bogen præsenteres en række undervisningsstrategier og -redskaber, der kan hjælpe børn og unge med at forstå sprogets samtaledynamiske aspekter. Bogens metode kan bruges til at understøtte inklusion i skolen og institutioner.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Social tænkning: at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at agere socialt

Social tænkning: at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at agere socialt