Social tænkning: At lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder (Bog, Hæftet, Dansk) af Michelle Garcia Winner

Social tænkning: At lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Michelle Garcia Winner


Nedsat pris! Social tænkning: At lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder

Forlag: Forlaget Pressto

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788790333430
  • Udgave: 1. (30-04-2013)
  • Oplag: 2. (22-11-2016)
  • Første udgivelsesår: 2016
  • Omslagsgrafiker: Helle Land
  • Forord af': Lone og Jannik Beyer
  • Oversætter: Signe Lyng
  • Fagredaktør: Ea Carøe
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 367
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 214mm, H: 276mm, D: 29mm, Vægt: 1064g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

”Social tænkning” er et banebrydende nyt og virkningsfuldt redskab til at lære børn og unge med socialkognitive vanskeligheder at begå sig i den komplicerede, moderne verden.

Metoden anvendes verden over af fagfolk og forældre til at opbygge sociale kompetencer hos børn og unge med diagnoser som autisme, Aspergers syndrom og ADHD.

Denne grundbog giver fagfolk og forældre en række redskaber til at vurdere børn og unges forskellige indlæringsbehov i forhold til sociale evner. Den giver også en række strategier til at arbejde med social tænkning i skoler og på institutioner.

Blandt de emner, der uddybes i bogen er:

  • Hvordan social tænkning kan bruges bredt til inklusion i almindelige skoleklasser såvel som i hjemmet, i lokalsamfundet og i arbejdsregi.
  • Hvordan vi kan udforme mere hensigtsmæssige undervisningsprogrammer ved at undersøge og vurdere børn og unges færdigheder inden for social tænkning og social kommunikation.

I bogen præsenteres en række undervisningsstrategier og -redskaber, der kan hjælpe børn og unge med at forstå sprogets samtaledynamiske aspekter. Bogens metode kan bruges til at understøtte inklusion i skolen og institutioner.

Læsernes anmeldelser (0)