Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv: hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder Forstør
Kategorier / sektioner:

Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv: hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Pædagogik og udvikling
Sideantal: 205
Dato for udgivelse: 31-1-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
Medforfattere: Helle Iben Bylander, Trine Kjær Krogh
ISBN-13: 9788772818504
Produkt type: Bog
Ophavsangivelse: Helle Iben Bylander, Trine Kjær Krogh
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2013
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 3

2 - 5 hverdage

413,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside)
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne.
Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme.
I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale.
På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer.
Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse.
Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov.
Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen, især i faget Dansk, kultur og kommunikation. Herudover kan den anvendes på pædagogers efter- og videreuddannelse og som inspirationsmateriale til praktikere, der ønsker at inddrage viden om sprog i tilrettelæggelsen af hverdagen med børn, unge eller voksne, herunder sprogvejledere og dagplejepædagoger.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv: hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder

Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv: hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder