Strategic CSR Communication (Bog, Hæftet, Engelsk) af Mette Morsing og Suzanne C. Beckmann (red.)

Strategic CSR Communication (Bog, Hæftet, Engelsk)

Af: Mette Morsing og Suzanne C. Beckmann (red.)


Nedsat pris! Strategic CSR Communication

Forlag: DJØF

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Engelsk Sprog: Engelsk
  • ISBN-13: 9788757415872
  • Udgave: 1. (01-11-2006)
  • Oplag: 2. (23-09-2013)
  • Originaltitel: Strategic CSR Communication
  • Originalsprog: Engelsk
  • Sideantal: 304
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 154mm, H: 230mm, D: 20mm, Vægt: 513g
Status: Mangler pt.
Bemærk: Dette produkt kan pt. ikke købes, men du kan få automatisk besked når/hvis dette produkt er tilgængeligt igen. Alt vi skal bruge er din e-mailadresse.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Bogen tegner konturerne af et nyt og centralt strategisk felt, som bliver af stadig større betydning for ledelse. Samtidig med at moderne virksomheder i stigende grad forventes at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar, oplever lederne at strategisk CSR kommunikation er en delikat affære. På den ene side ønsker både interne og eksterne stakeholders at vide at virksomheden lever op til etiske normer. På den anden side værdsætter de ikke at virksomheden selv kommunikerer alt for tydeligt om det. Det kan let opleves som utidig selvfremhævdelse og ligefrem utroværdigt, når virksomheden selv fortæller ""hvor god den er"". Denne bog angriber problemstillingen fra mange forskellige perspektiver, og mens den beskriver nogle af de metoder og strategier som virksomheder benytter for at håndtere den svære kommunikationskunst, er bogens styrke dens kritiske refleksioner og spørgsmål til den moderne leders håndtering af den kommunikative udfordring.
Bogen trækker på indsigter fra en række teoretiske områder og discipliner som sociologi, organisationsteori, lingvistik, marketing, erhvervsøkonomi, forbruger-adfærd, medie-analyse, etik, management, branding og kommunikation. Bidragsyderne anvender disse indsigter på konkrete eksempler af de forskellige stakeholders, virksomheder bør være opmærksomme på i deres strategiske kommunikation.

Læsernes anmeldelser (0)