Strategier for læring (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Therese Nerheim Hopfenbeck

Forlag: Klim
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771295481
Udgave: 1. (17-08-2015)
Oplag: 1. (17-08-2015)
Første udgivelsesår: 2015
Serie: Lærerens grundfaglighed
Indbinding: Hæftet
Sideantal: 188
Originaltitel: Strategier for læring
Omslagsgrafiker: Christinna Lykkegaard Nilsson
Oversætter: Kirsten Laursen
Originalsprog: Dansk

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Hvordan lærer elever at lære?
‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejde i skolen.
Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære.  
‘Strategier for læring’ retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Strategier for læring

Strategier for læring