Nedsat pris! Teamsamarbejdets dynamiske stabilitet: en kulturhistorisk analyse af læreres læring i team - ph.d.-afhandling Forstør
Kategorier / sektioner:

Teamsamarbejdets dynamiske stabilitet: en kulturhistorisk analyse af læreres læring i team - ph.d.-afhandling (Bog, Hæftet)

Af: Lise Tingleff Nielsen

Forlag: UCC
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Serietitel: UCC ph.d.
Sideantal: 325
Dato for udgivelse: 29-5-2013
Udgivelse: 1. udgave, 2013.
ISBN-13: 9788791786563
Produkt type: Bog
År for denne udgave: 2013
Første udgivelsesår: 2012
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

Varen er desværre ikke på lager i øjeblikket

173,15 kr

-13%

Vejl. pris: 199,00 kr

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne ph.d.-afhandling ser på teamsamarbejde blandt lærere i den danske folkeskole. Analysen går bagom det i hverdagssproglige forstand indlysende begreb 'lærernes teamsamarbejde' og bidrager til en dybere forståelse af, hvordan teamsamarbejde konstituerer sig i praksis, samt hvilken betydning denne form for kollegialt samspil har for lærernes egne læreprocesser set i relation til arbejdet med elevernes læring.
Med inspiration fra kulturhistorisk virksomhedsteori sættes der fokus på de kulturelle logikker og dynamikker, som løbende er med til at skabe og genskabe teamsamarbejdets praksis. Der argumenteres for, at to af de mest dominerende kulturelle logikker er a. en funktionalitetslogik, der gør det selvfølgeligt, at handlinger og sociale relationer primært orienteres mod undervisningens organisatoriske, praktiske og disciplinære forhold og b. en familiekultur, der gør det selvfølgeligt at prioritere det hyggelige og familielignende samvær.
På baggrund af en etnografi sk analyse beskrives hvordan arbejdet med elevernes læring kan blive ekskluderet fra teamets praksis, hvorved teamsamarbejdet - trods modsætninger og dynamikker - kommer til at fremstå som stabilt og uforanderligt. Analysen tegner herved et billede, som er forskelligt fra idealforestillingen om læreres teamsamarbejde som et rum for lærernes egen læring i relation til elevernes læreprocesser.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Teamsamarbejdets dynamiske stabilitet: en kulturhistorisk analyse af læreres læring i team - ph.d.-afhandling

Teamsamarbejdets dynamiske stabilitet: en kulturhistorisk analyse af læreres læring i team - ph.d.-afhandling