Nedsat pris! Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003 Forstør
Kategorier / sektioner:

Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003 (Bog, Hæftet)

Forlag: Institut for Idræt Museum Tusculanum
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 316
Dato for udgivelse: 10-11-2005
Udgivelse: 1. udgave, 2005.
Redaktion: Erik Mygind
ISBN-13: 9788763503709
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2005
Første udgivelsesår: 2005
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

195,75 kr

-13%

Vejl. pris: 225,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Udeskoleideen har igennem de seneste 10 år vundet stadig større indpas i Norden baseret på positive erfaringer, men der råder en vis skepsis blandt forældre, lærere og politikere om udbyttet af udeskole og flere forskningsresultater efterlyses.
På to læreres initiativ fik en klasse på Rødkilde Skole i København mulighed for over 3 år, at flytte 20 % af den obligatoriske undervisning ud i skoven en dag hver uge. En gruppe danske forskere med forskellige faglige baggrunde valgte at følge elever, lærere og forældre i projektperioden 2000-2003. I antologien fremlægges resultater baseret på følgende spørgsmål:
Hvordan påvirkes elevernes trivsel, kompetencer, kropslige aktivitet, sociale læring, mundtlige sprogbrug samt natur- og miljøforståelse i de to kontekster?
Hvordan påvirkes lærernes didaktiske valg, undervisningsmetoder og samvær med eleverne, når skolens traditionelle fag formidles i henholdsvis klasseværelset og uderummet/skoven?
Hvilke holdninger har forældre til naturklasseideen, udeskole og udepædagogik?
Antologien henvender sig især til undervisere og studerende på universiteter, lærer- og pædagogseminarier, til skoleledere og -lærere, der interesserer sig for udeskole og udepædagogik, samt til de politiske beslutningstagere inden for området

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003

Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003