Udfordrende mindset: Hvorfor et dynamisk mindset gør en forskel for læringen, hvornår det ikke gør, og hvad du kan gøre ved det Forstør

Udfordrende mindset: Hvorfor et dynamisk mindset gør en forskel for læringen, hvornår det ikke gør, og hvad du kan gøre ved det (Bog, Paperback)

Forlag: Dafolo Forlag
Format: Paperback
Sprog: Dansk
Serietitel: Challenging Learning
Sideantal: 214
Dato for udgivelse: 5-7-2018
Udgivelse: 2018.
Oversætter: Ida Højelse Svith
Medforfattere: James Nottingham, Bosse Larsson
ISBN-13: 9788771606546
Produkt type: Bog
Diverse ophavsangivelser: Omslagsgrafiker: Nathali R. Lassen
Originaltitel: Challenging Mindset: Examining why a growth mindset makes a difference to learning, when it doesn't, and what you can do about it
År for denne udgave: 2018
Originalsprog: Engelsk
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

763,15 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Et mindset dækker over de holdninger og indstillinger, man som person tænker og handler ud fra. Med et dynamisk mindset har man en tro på, at man kan lære, man tør give sig i kast med udfordringer, og man er motiveret og vedholdende. I modsætning hertil er det fikserede mindset, hvor man oplever, at man enten kan eller ikke kan - og at man derfor ikke behøver at anstrenge sig.
Denne bog er skrevet af to undervisere, der har arbejdet tæt sammen med Carol Dweck, som er professor i psykologi og kvinden bag teorien om mindset. Med dette solide kendskab til forskningen beskrives det i bogen, hvordan motivation, indstillinger og holdninger til talent og læringsfremgang har indflydelse på børn og unges udvikling og resiliens – i skolen, i privatlivet og i fremtiden. Her præsenteres en række fremragende strategier, som professionelle i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser kan lade sig inspirere af for at udvikle dynamisk mindset hos børn og unge.
Bøgerne i Challenging Learning-serien er skrevet af James Nottingham i samarbejde med en række kollegaer. Formålet med serien er at udfordre læring og gøre læring mere udfordrende. Bøgerne formidler konkrete aktiviteter, strategier og redskaber til at udvikle eksempelvis dialog, feedback, spørgsmål og mentalitet i pædagogiske relationer. Bøgerne, der er formidlet i Nottinghams sædvanlige tankevækkende og underholdende stil, henvender sig til lærere, pædagoger og ledere.
Til serien hører hjemmesiden dafolo.dk/challenginglearning. Her kan man finde en række aktivitetskort, modeller og figurer fra bøgerne, så de beskrevne aktiviteter er lige til at gå til.
Omtale
'Nottingham og Larsson udpeger de udløsende faktorer, reaktioner samt adfærdsmåder, som de to mindset hver især fremkalder. Dette bliver understøttet af Carol Dwecks noter, som på elegant vis sammenkobler og bygger bro mellem teori og praksis. Bogens kapitler indeholder øvelser, som kan anvendes med en eller flere kolleger til at fremme en eksplorativ dialog og fælles refleksion. (…) En yderst velskrevet og anvendelig bog til alle, som ønsker at blive klogere på det mindset man har i en sammenhæng, og det mindset man har i en andet, så praksisserne på bedste vis kan integreres i læringen i klasserumskulturen.' - Hanne Marie Vesløv, skolekonsulent, og Margith Rahbek Dam, pædagogisk udviklingskonsulent
'Forfatterne minder os om, at mindset kan have indflydelse på andet end resultater. Med et dynamisk mindset bliver mennesker fx mere vedholdende og villige til at tage imod udfordringer, men hvis der ikke er situationer, hvor der er brug for disse evner, så kommer det dynamiske mindset ikke til udtryk. Endelig giver bogen en række hands-on-værktøjer til at fremme et dynamisk mindset, så der kan skabes progression og fremskridt for alle elever uanset deres udgangspunkt. Forfatterne slår fast, at uanset hvilke vilkår skolerne er underlagt, så betyder læreren rigtig meget for kulturen i klasserummet og for den enkelte elevs læring og progression.' – Berit Johannsen, konsulent ved Navigent
'James Nottingham og Bosse Larsson giver et nuanceret billede af begrebet mindset. De rydder op i nogle af de forenklede tolkninger ved at gennemgå forskellige forskningsresultater og give deres bud på, hvad der er brug for i debatten. Sammen med Carol Dweck stiller forfatterne spørgsmålstegn ved, om det har lydt for nemt at udvikle et dynamisk mindset. Bogen giver desuden nogle gode bud på, hvordan der kan arbejdes i praks

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Udfordrende mindset: Hvorfor et dynamisk mindset gør en forskel for læringen, hvornår det ikke gør, og hvad du kan gøre ved det

Udfordrende mindset: Hvorfor et dynamisk mindset gør en forskel for læringen, hvornår det ikke gør, og hvad du kan gøre ved det