Nedsat pris! Universitetspædagogiske refleksioner: Om forholdet mellem læring og undervisning Forstør

Universitetspædagogiske refleksioner: Om forholdet mellem læring og undervisning (Bog, Hæftet)

Af: Irene Christiansen

Forlag: Danmarks Pædagogiske Universitet
Format: Hæftet
Sprog: Dansk
Sideantal: 172
Dato for udgivelse: 1-1-2006
Udgivelse: 1. udgave, 2006.
Redaktion: Irene Christiansen - Tine Fristrup
ISBN-13: 9788776840716
Produkt type: Bog
Illustrationsangivelser: ill.
År for denne udgave: 2006
Første udgivelsesår: 2006
Originalsprog: Dansk
Udgave: 1
Oplag: 1

2 - 5 hverdage

165,30 kr

-13%

Vejl. pris: 190,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Universitetspædagogiske refleksioner
Forfatterne til bogen tager fat på det aktuelle spørgsmål om, hvordan viden overføres i forskellige former for undervisning og uddannelser. »Det er vigtigt, at et universitet ikke bare på papiret, men også i realitetens verden lader undervisningen være lige så tungtvejende som forskningen«, lyder det i bogen fra professor Per Fibæk Laursen.
Bogen problematiserer det dynamiske forhold imellem undervisning og læring, der netop i disse år optager den pædagogiske arena. Antologien tager fat på det aktuelle spørgsmål om, hvordan viden overføres i forskellige former for undervisning og uddannelser - med den massive form for kompleksitet, som både øver pres på de studerende og på de universitetsansatte undervisere.
Universitetspædagogiske refleksioner er skrevet af et hold adjunkter på Danmarks Pædagogiske Universitet. Det er første gang i Danmark, at der udgives en bog med afsæt i et adjunktpædagogikum. Bogen henvender sig til alle universitets- eller CVU-ansatte med undervisningsforpligtelser såsom adjunkter, lektorer, professorer, ph.d.-studerende og eksterne lektorer. Der er også inspiration at hente for forskere eller studerende, der beskæftiger sig med spørgsmål om læring og uddannelsesforløb ved en videregående uddannelsesinstitution.
»Det er vigtigt, at et universitet ikke bare på papiret, men også i realitetens verden lader undervisningen være lige så tungtvejende som forskningen. Dette gør man helt klart ikke i dag. Vi ved godt, hvem der er gode forskere, hvem der er produktive og skriver nogle geniale ting, og hvem der er knap så gode. En tilsvarende viden om undervisningen ville kunne styrke mange ting.«
- Professor Per Fibæk Laursen (citat fra bogen)

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Universitetspædagogiske refleksioner: Om forholdet mellem læring og undervisning

Universitetspædagogiske refleksioner: Om forholdet mellem læring og undervisning