Visualitet i undervisningen
Dette produkt kan findes i disse kategorier og sektioner

Visualitet i undervisningen (Bog)

Forlag: Meloni
Type: Bog
Sprog: Sproget kan ikke bestemmes
ISBN-13: 9788771500899
Udgave: 1. (13-03-2018)
Oplag: 2. (13-03-2018)
Første udgivelsesår: 2018
Sideantal: 160
Fagredaktør: Knud Erik Christensen, Henrik Marxen, Louise Mejer
Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes

Levering: 3 - 8 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

Visualitet i undervisningen er en antologi, hvis mål er at bidrage til at sikre udskolingselevers og studerendes udvikling af visuelle kompetencer i en stadig mere visuel orienteret verden på tværs af fag og uddannelser.
Igennem arbejdet med forskellige visuelle medier og udtryk peger bogen imod en bredere anvendelse end blot til billed- kunstfagets undervisning og giver en grundlæggende viden om og indblik i, hvordan der kan arbejdes bevidst med visualitet i forskellige undervisnings- og læringskontekster på forskellige niveauer i uddannelsessystemet.
De 14 forfattere til antologien har en solid faglig fundering i og omkring visuelle fag, fx billedkunst, håndværk og design, it, kommunikation og drama, og underviser på mange forskellige niveauer.
Det er ikke tanken, at antologien skal levere færdige opskrifter på, hvordan en visuel orienteret undervisning skal foregå. Bogen er derimod tænkt som inspiration til, hvor og hvordan visualitet kan komme vidensbaseret og kvalificeret i spil i praksis i det danske uddannelsessystem.
Bogens primære målgruppe er undervisere i grundskolens ud- skoling og på efterskoler, samt studerende på læreruddannelsen. Men antologiens mangefacetterede perspektiver på arbejdet med visualitet kan også bruges af undervisere på gymnasier og højskoler samt på alle andre uddannelser, hvor man ser det visuelle som en kilde til at forstå og kommunikere.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Visualitet i undervisningen

Visualitet i undervisningen