20 Designprincipper: Til brug i grafisk design, multimediedesign, interaktionsdesign, webdesign, usability og visuel kommunikation (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Ian Wisler-Poulsen


Nedsat pris! 20 Designprincipper: Til brug i grafisk design, multimediedesign, interaktionsdesign, webdesign, usability og visuel kommunikation
Forlag: Wisler
Format: Paperback
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788799993918
Udgave: 2. (01-07-2017)
Oplag: 1. (01-07-2017)
Første udgivelsesår: 2012
Serie: 2. udgave, 1. oplag
Indbinding: Paperback
Sideantal: 144
Originaltitel: 20 Designprincipper
Omslagsgrafiker: Ian Wisler-Poulsen
Omslagsillustrator: Ian Wisler-Poulsen
Forord af': Henrik Birkvig
Illustrator: Ian Wisler-Poulsen
Fotograf: Ian Wisler-Poulsen
Originalsprog: Dansk

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Beskrivelse

At designe handler typisk om at formgive og organisere elementer. Om det er design af et logo, et visitkort, en brugergrænseflade til et website eller en applikation, er det afgørende, at brugeren forstår delelementernes betydning og deres indbyrdes relation: Nogle elementer er vigtigere end andre, nogle elementer hører sammen, og andre elementer skal ses i en bestemt rækkefølge. Ved at følge principperne i denne bog bliver designeren i højere grad i stand til at udforme et design, som brugeren intuitivt forstår.

Bogen gennemgår 20 designprincipper. Hvert princip bliver forklaret på en side, og herefter er der 2-8 sider med visuelle eksempler og supplerende tekst for det pågældende designprincip. Af designprincipper kan nævnes: Nærhed, ensartethed, genkendelighed, grupper, figurdannelse, kontrast, lukkethed og enkelhed.

Bogen henvender sig primært til multimediedesignere og grafiske designere, men den kan anvendes af alle, som beskæftiger sig med visuel kommunikation, usability eller design af brugergrænseflader.

Anmeldelser (0)