Almen didaktik: Relationer mellem undervisning og læring (Bog, Indbundet, Dansk)


Nedsat pris! Almen didaktik: Relationer mellem undervisning og læring
Forlag: Billesø & Baltzer
Format: Indbundet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788778421814
Udgave: 1. (01-05-2006)
Oplag: 2. (12-08-2009)
Første udgivelsesår: 2009
Originalsprog: Dansk
Sideantal: 391
Indbinding: Indbundet
Mål og vægt: B: 164mm, H: 235mm, D: 29mm, Vægt: 748g

Levering inden jul: OK

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Almen didaktik giver indsigt i vigtige didaktiske temaer og problemstillinger ud fra flere forskellige perspektiver. Bogens overordnede idé er at belyse relationer mellem undervisning og læring. Samtidig lægges der op til gode diskussioner, refleksioner og selvstændig stillingtagen.
Ud fra et kritisk, kommunikativt perspektiv argumenteres for en didaktisk relationsmodel med kategorierne: formål og mål, skolen som institution og organisation, den gode lærer, elevernes mangfoldighed, undervisningens indhold og de nye undervisnings- samt evalueringsformer.
Bogens tekster er disponeret ud fra almen didaktiske faktorer, der som sådan kan danne udgangspunkt for emne-, tema- og projektarbejder samt seminariefaglige projekter, hvor der samarbejdes mellem linjefag, de pædagogiske fag og praktikforløb.
Den første tekst kan bruges som udgangspunkt for arbejdet med planlægning, gennemførelse og evaluering af praktikforløb, ligesom den sammen med bogens andre tekster kan anvendes i forberedelsen af eksamensprojekter med selvvalgte didaktiske problemfelter.
Bogens tekster kan naturligvis også læses, analyseres og diskuteres enkeltvis, fx ud fra spørgsmål som:
Hvad drejer teksten sig om?
Hvad er det, der problematiseres?
Hvordan analyseres problemet? (analyseteori, kilder/empiri)
Hvilke konklusioner drages? Er konklusionerne relevante og gyldige?
Hvad kan I som kommende lærere bruge teksternes budskaber til?
Antologien henvender sig til lærer- og meritstuderende ved seminarierne, men vil også kunne bruges mere bredt i CVU-ernes diplomuddannelser og efteruddannelser.
Indholdsfortegnelse
Forord
I: Almen didaktik:
Annalisa Tams og Bjarne Gorm Hansen: Almen didaktiske temaer og problemstillinger i et kritisk kommunikativt perspektiv
II: Formål og mål:
Ole Thyssen: Værdier og dannelse i folkeskolen
Thorkild Thejsen: Debatten om formål og mål - værdier og idealer i f

Anmeldelser (0)