404 - Siden blev ikke fundet

Der er 1 fejl

  1. Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet

« Tilbage

Fejlkode: 404 - siden blev ikke fundet


Åh nej!
Denne side er ikke længere tilgængelig. Varen, som engang kunne købes her, er fjernet fra vores katalog. Informationen, som du ser her på siden, er en del af vores produktarkiv og er blot en hyldest til den vare, der engang var.


Men vent ...
Vi har heldigvis gemt lidt info, før produktet blev slettet. Du kan stadig finde links til fx forfatter, leverandør, kategorier og serier, samt andet som denne vare har været en del af. Vi håber, at det kan hjælpe dig med at finde en anden udgave af varen eller måske et alternativ.

Begrebet undervisningsfærdighed (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfatter(e): Finn Held


Forlag: Eget forlag

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • Udgave: 1. (01-11-2019)
  • Oplag: 1. (01-11-2019)
  • Første udgivelsesår: 2019
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 93
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 211mm, H: 298mm, D: 7mm, Vægt: 299g
  • ISBN/VNR: 9788790767112
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET
DENNE VARE ER UDSOLGT / UDGÅET

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

VARENS BESKRIVELSE

Hvordan var tiden omkring 1973, da jeg skrev dette speciale? I samfundet herskede autoritetstroen. Det gjorde den også i skolen og på universitetet - indtil 1967, da pryglestraffen blev afskaffet i skolen, og indtil 1968, da professorvældet blev afskaffet på universitetet. Hvor hentede de anti-autoritære deres argumenter og begreber? Hos andre autoriteter, men nu selvvalgte! Hos Herbert Marcuse i hans bog ”Det en-dimensjonale menneske” fra 1968 og i sammes ”Protest demonstration revolt” fra 1969. Hos Joachim Israel i hans ”Fremmedgørelse fra Marx til moderne sociologi” fra 1969, i Lukács ”Historie og klassebevidsthed fra 1971, Max Webers ”Den protestantiske etik og kapitalismens ånd” fra 1972, og i Horkheimer og Adornos ”Oplysningens dialektik” fra 1972. Den pædagogiske litteratur blev samfundskritisk og skolekritisk. Den kom med forslag til, hvordan skolen kunne blive demokratisk via elevmedbestemmelse.Egon Clausen skrev i 1970 ”Den lille røde bog for lærere”. ”Kritikk og krise i pedagogikken” hed en norsk bog fra 1972. Mosse Jørgensen skrev i samme år ”En nødvendig skole”, hvor hun fortalte om skoledemokrati og om besøg på Værebro skole i Gladsaxe, på Bagsværd Lilleskole og på Bernadotteskolen. Nils Christie skrev i 1971 ”Hvis skolen ikke fantes”. Og hvad så? Så måtte man jo genopfinde den - men helt anderledes end den skole, man var vant til! Selv skrev jeg i 1969 ”Børn og samfund” - genoptrykt i 1971 og i 1974. Og i 1972 ”en skole - skolen - flere skoler - alle skolerne”.  Forfatterbiografi: Født 1934. Fagbogsforfatter, pensioneret seminarielektor. Lærereksamen fra Odense Seminarium 1958, cand.pæd. i pædagogik 1973, folkeskolelærer 1958 - 1967. Seminarieadjunkt/lektor på Blågård Seminarium 1967-1999. Formand for Foreningen af lærere i de pædagogiske fag ved seminarierne 1976 -1982. Formand for Læreruddannelsens Censorformandsskab 1997 - 2001. Medlem af Gladsaxe Byråd for SF 1986 -1993. Formand for Radio Gladsaxes bestyrelse 1994 -1997.