Børn med flere sprog: Typisk sprogudvikling og sproglige vanskeligheder (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Eva-Kristina Salameh, Helle Iben Bylander, Trine Kjær Krogh


Nedsat pris! Børn med flere sprog: Typisk sprogudvikling og sproglige vanskeligheder
Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: Hæftet
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771582871
Udgave: 1. (27-03-2017)
Oplag: 3. (09-09-2020)
Første udgivelsesår: 2017
Originaltitel: Flerspråkighet i skolan (Kapitel 1, 2, 3, 5 og 11)
Omslagsgrafiker: Louise Glargaard Perlmutter/Louises design
Oversætter: Kapitel 1-5 oversat og bearbejdet af Helle Iben Bylander og Trine Kjær Krogh
Fagredaktør: Eva-Kristina Salameh
Originalsprog: Svensk
Sideantal: 160
Indbinding: Hæftet
Mål og vægt: B: 174mm, H: 242mm, D: 13mm, Vægt: 364g

Levering: 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

Beskrivelse

Andelen af børn med flere sprog i dagtilbud og skole, som har vanskeligt ved at følge med, er relativ stor i danske skoler og dagtilbud. Det kan være en udfordring at udrede børn med flere sprog, ligesom tilrettelæggelse af pædagogik i dagtilbud og skole stiller store krav til læreren.

I Børn med flere sprog samler førende sprogforskere og logopæder den nyeste viden på området og giver en samlet fremstilling af den flersproglige normaludvikling samt mulige forsinkelser og forstyrrelser i udviklingen af dansk som andetsprog.

Tilegnelse af et andetsprog stiller store krav til et barn. Samtidig er det en udfordring at tilegne sig faglig viden og kundskaber på et sprog, man endnu ikkehelt behersker. I bogen præsenteres nye metoder til at undersøge børnenes tilegnelsesfaser og til at udrede og støtte de flersprogede børn, der er i færd med – eller i risiko for – at udvikle sproglige vanskeligheder.

Bogen diskuterer forskellige tilgange til andetsprogspædagogik og indeholder relevante casestudier fra både skoler og daginstitutioner.

Børn med flere sprog giver en grundig indføring i:
• Sproglig socialisering
• Flersproglig sprogudvikling
• Sprogvurdering af flersprogede elever
• Dysleksi hos flersprogede elever
• Arbejdet med flersprogede børn i daginstitutioner og i skolen
Henvender sig til logopæder, pædagoger, lærere samt sprog- og læsevejledere.

Anmeldelser (0)