• ISBN-13: 9788793679894
  • Udgave: 2. (20-05-2020)
  • Oplag: 4. (23-02-2024)
  • Første udgivelsesår: 2016
  • Sideantal: 408
  • Mål og vægt: B: 181mm, H: 246mm, D: 34mm, Vægt: 1191g

Siden ”Den plantebaseret kost” udkom i 2016 har den været en grundbog for dem, som ønsker at spise grønnere. På baggrund af 800 videnskabelige studier og rapporter, gennemgik bogen alle de væsentlige aspekter af hvordan, man sikrer sig både at få optimal beskyttelse mod livsstilssygdomme og hvordan det sikres at få alle de nødvendige næringsstoffer på en plantebaseret kost.

Efter første udgave af bogen udkom, er den blevet trykt i 6 oplag, og siden da er der kommet meget ny forskning omkring kost og sundhed. Derfor har forfatterne klinisk diætist Maria Felding og læge Tobias Schmidt Hansen opdateret alle bogens kapitler med den nyeste forskning og udvidet den med flere relevante kapitler om bl.a sportsernæring og global sundhed, ligesom alle bogens opskrifter er nye. Med den reviderede udgave af ”Den plantebaserede kost” får alle, der ønsker spise en grønnere kost dermed forsat den nyeste opdaterede viden om, hvad det vil betyde at spise en plantebaseret kost.
Om forfatterne
Maria Felding er uddannet klinisk diætist og er kandidat i klinisk ernæring fra Københavns Universitet. Hun har certifikat i plantebaseret ernæring fra T. Colin Campbell Center for Nutrition Stu- dies and eCornell. Hun er dernæst certificeret i Low Fodmap-diæten til behandling af irritabel tyktarm. Maria er privatpraktiserende diætist og har klinik i Rungsted og København Ø. Dernæst foredragsholder og skribent for flere magasiner, heriblandt Lægemagasinet.
Tobias Schmidt Hansen er uddannet læge og arbejder til daglig på en kræftafdeling. Han er der- udover patientrådgiver i Scleroseforeningen samt skribent og foredragsholder. Tobias har igen- nem mange år indgående beskæftiget sig med kost og naturmedicin og har bl.a taget kurser ved USA’s førende naturlæge, Dr. Andrew Weil.