Evalueringskultur i dagtilbud: hvad det er, og hvordan vi får det (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Malene Skov Dinesen


Forlag: Dafolo A/S
Format: Paperback
Type: Bog
Sprog: Dansk
ISBN-13: 9788771609332
Udgivelsesdato: 30-09-2020
Oplagsdato: 30-09-2020
Serie: Tæt på ledelse i dagtilbud
Originalsprog: Dansk
Sideantal: 140
Indbinding: Paperback
Mål og vægt: Vægt: 300g

Levering : 2 - 5 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

KATEGORIER M.M. SOM DETTE PRODUKT ER EN DEL AF

  = Emner
  = Sektioner
  = Kategorier
  = Kampagner

Beskrivelse

Med den styrkede pædagogiske læreplan er etableringen af en evalueringskultur blevet en central del af det pædagogiske arbejde i dagtilbud.


Den pædagogiske praksis indeholder mange elementer, som er afgørende i evalueringsarbejdet: observation, nysgerrighed og ønsket om at blive klogere og træffe bedre beslutninger. Mange vil også være tættere på en egentlig evalueringskultur, end de måske selv tror.


Men hvad er evaluering helt præcist, og hvornår og hvordan bliver evalueringsarbejdet en kultur, som er understøttende for det pædagogiske arbejde?


Med denne bog får ledere og pædagogisk personale en håndbog, der giver svar på disse spørgsmål og mange flere, når den bidrager med viden og konkrete redskaber til at etablere en stærk evalueringskultur.


Gennem hele bogen præsenteres metoder, fifs og greb til arbejdet med både evaluering og evalueringskultur, der kan bruges direkte i praksis.


Bogen består af fire hoveddele, som kan læses både hver for sig og – meget gerne – i sammenhæng. Disse dele er:

  • Del 1: Hvad er en evalueringskultur, og hvordan ved vi, om vi har den?
  • Del 2: Hvad er evaluering – og hvad er ikke evaluering?
  • Del 3: Evaluering i dagtilbud – hvordan gør vi?
  • Del 4: To modeller til evaluering i dagtilbud


Bogen er skrevet af Malene Skov Dinesen, indehaver og chefkonsulent i Ineva, hvor hun gennem en årrække har arbejdet med evaluering og evalueringskultur i dagtilbud.

Anmeldelser (0)