Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi (Bog, Paperback, Dansk)

Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi (Bog, Paperback, Dansk)


Forlag: Aalborg Universitetsforlag

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788773077948
  • Udgave: 1. (03-01-0001)
  • Oplag: 1. (01-01-2007)
  • Første udgivelsesår: 2007
  • Serie: ExCITe-serien
  • Fagredaktør: Christian Jantzen, Tove Arendt Rasmussen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 472
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 165mm, H: 235mm
Status: Mangler pt.
Bemærk: Dette produkt kan pt. ikke købes, men du kan få automatisk besked når/hvis dette produkt er tilgængeligt igen. Alt vi skal bruge er din e-mailadresse.

Produktet kan ikke bestilles.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Oplevelsesøkonomien har sat nye dagsordener for at forstå den aktuelle kultur- og erhvervsudvikling. Denne bog handler om forbrugeren, som er det egentlige omdrejningspunkt i oplevelsesøkonomien. Forbrugeren er ikke kun køber eller slutbruger af oplevelser. Hun eller han er et individ med drømme, ønsker og livsprojekter, som kræver oplevelser for at udfolde sig, lykkes og blive fortalt..
Det er fremdeles forbrugeren, som skaber oplevelsen gennem kropslige, sanselige og meningsmæssige bearbejdninger af indtryk fra omverdenen. Virksomheder og organisationer kan skabe mere eller mindre vellykkede rammer for forbrugernes oplevelse, men der sker intet, hvis individet ikke er stemt til oplevelsen og kan bruge den til noget positivt i sit liv.
Bogens 12 analyser bidrager med nye indsigter i det moderne oplevelsesorienterede forbrug: fra at opleve sig selv som en "fuldblods kvinde" i lækkert undertøj, at udforske regnskovens mysterier som øko-turist eller at erfare Holocaust på egen krop gennem vellykket museumsarkitektur til selv at gestalte et alternativt vareunivers for at give sit barn og gæsterne en uforglemmelig konfirmationsoplevelse.
Stimulering, meningsskabelse og identitet er, hvad det handler om for forbrugeren i oplevelsesøkonomien. Bogen behandler det kulturelle, symbolske, narrative og refleksive niveau i oplevelsen, og de forskellige cases præsenterer en bred vifte af kvalitative metoder, som kan anvendes til at analysere og vurdere forbrugsbaserede oplevelser.
Bogen er tredje bind i ExCITe-serien om oplevelsesøkonomi, de kreative industrier og IT-støttede oplevelser. Første bind, Oplevelser: Koblinger og transformationer, om kreative alliancer, oplevelsesdesign og it-støttede oplevelser udkom i foråret 2006. Andet bind, Oplevelsesøkonomi. Vinkler på forbrug, som giver en teoretisk belysning af oplevelsesbegrebet i oplevelsesøkonomien, udkom i foråret 2007.

Læsernes anmeldelser (0)